Gå til innhold
  • Bli medlem

Låne ut Garmin InReach


Anbefalte innlegg

Hei!

Skal låne ut min inReach til noen venner. Planen var at de skulle lage eget abonnement, men når de prøver å koble til min InReach til sitt abonnement får de beskjed om at enheten er midlertidig stoppet.

Hvordan løser vi dette?

12716C9D-771E-4309-BD9E-515B3697FD64.jpeg

Endret av endred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har allerede abonnement på den (som midlertidig er stoppet), korrekt? Vil tro dette er problemet og at det ikke er mulig å ha to abonnement på samme enhet.

Når jeg har lånt bort min til venner har jeg bare endret mottaker av forhåndsmeldinger (og tilbake igjen ved tilbakelevering).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

endred skrev (57 minutter siden):

Ja jeg har allerede abonnement ja.. Det har jeg satt på pause i påvente av reinsjakta. 

Man må uansett betale selv om det er satt på pause. Årsgebyret slipper man vel ikke unna. Så sånn sett er det nok best å bare endre nummeret - så får du dekket inn litt av gebyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så eneste muligheten for de som skal låne den er å bruke mitt abonnement? 
 

Ikke noe problem å betale, tanken var at de skulle ha sitt eget abonnement der de selv la inn egne kontakter og hadde sporene fra langturen samlet til senere:-)

Endret av endred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du kan fjerne enheten hos deg, og at de så legger den inn hos seg. Reversere igjen etterpå. Men om det kommer noen tilknytningsavgift/startpris igjen vet jeg ikke.

Dog tenker jeg at to aktive abonnement på samme enhet høres ut som krasj, dessverre.

Kan jo høre med Garmin? Eller kjøre på ditt og evt sende faktua videre for bruken 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, hvordan løste dere dette? Man kan vel endre tlf nummer, men sporlogg og alt annet går vel på min Garmin bruker konto/profil?

Greit å switche når kona skal på tur, evt om jeg låner den bort til andre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

De lånte mitt abonnement.. Sikkert ikke i henhold til reglene, men de skulle ha den i hovedsak for å holde kontakt med "følgebil" på turen.   

 

Største ulempen er at jeg fikk deres tur i mitt spor-bibliotek, men det kan man slette i etterkant. 

Endret av endred
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.