Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnes det Camelback/drikkeblære uten biteventil?


MarieT

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker meg drikkeblære, men er ikke så glad i å måtte bite ned for å få vann. Google svikter meg og jeg klarer ikke finne et godt alternativ. Noen som har tips?

Tenker da på sånn blære med slange som man har ut av sekken. Alt annet enn biting går egentlig greit, gjerne med litt størrelse (ikke mindre enn 1 liter i hvert fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri sett noe munnstykke som ikke er til å bite i, men hvis jeg skulle lage noe selv ville jeg satt inn en liten kran nær enden du drikker av. Da er det bare å åpne krana (typisk vri en kvart omdreining), suge vann til du har fått nok og så lukke krana. Små kraner i plast for sånne slanger finner du typisk i akvarieforetninger og i butikker som selger bryggerutstyr.

Jeg tror jammen jeg må prøve dette selv. Jeg er heller ikke særlig glad i disse bitemunnsttkkene. Det føles unaturlig å bite sammen for å drikke synes jeg, litt angstbitersk liksom 😁

😉

 

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Denne kommer fra noe bryggerutstyr. Jeg har også fra akvarieutstyr, men de er litt store fordi de har en innebygget tilbakeslagsventil, og det blir vel litt overkill her. Men jeg er rimelig sikker å at de har kraner som er som denne, kanskje også mindre. Min er for en noe større slangedimensjon, men det ordnet jeg ved å bruke en slangebit som skjøt.

Funker som f... ja, altså, funker meget bra! IMG_20200630_213802.thumb.jpg.720cb06c4e701ea2be050f4bab258819.jpgIMG_20200630_213831.thumb.jpg.f5d79dd9e5a21be092fb57c12f682a61.jpg

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 1
  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.