Gå til innhold
  • Bli medlem

3-sesongshansker?


Reggie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ser etter noen hansker til å bruke på tur. Jeg har gode både votter og hansker til vinteren, men disse er altfor varme og store til å bruke ellers gjennom året. De trenger ikke å være alt for varme så de kan brukes om sommeren, men jeg ønsker noe vanntett så det går an å jobbe litt med de uten å bli kliss blaut og kald (gå i regn, fylle vann, rydde campen, ta bilder, fiske, etc). Har sett litt på disse fra Sealskinz, tror dere at det kan være et godt alternativ? De koster jo litt, men det skal gå fint. Om disse kan anbefales, vet dere om et sted det går an å prøve de i Bergen? Ser flere sier de er veldig små i størrelsen, men jeg finner de ikke i nettbutikken til noen av butikkene vi har i Bergen

Endret av Reggie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg har ikke erfaring med de hanskene fra Sealskinz, men hvis du ender opp med å skaffe deg dem, gjerne gi en lyd om hvordan de fungerer.

Jeg kjøpte en kombinasjon av hansker og votter fra The Heat Company. Lineren jeg kjøpte (Wind Pro Liner - https://www.theheatcompany.com/en-no/gloves/polartec-wind-pro-liner) har blitt mine nye favoritthansker for 3-sesongsbruk. De er ikke vanntette, så kanskje ikke det du er på jakt etter, men jeg er veldig fornøyd med dem til 3-sesongsbruk (og vinterbruk med votter utenpå). Følte aldri at hanskene ble kliss blaute, selv om jeg ofte var på tur i skikkelig vestlandsvær før jeg flyttet nordover. Det kan også hende vi bruker hansker forskjellig. Jeg har for vane å ta dem av når jeg skal fylle vann eller fikle med veldig våte ting, og så tar jeg dem bare på igjen med en gang etterpå. Bøtter det ned så hender det jeg legger dem i innerlommen i jakken og lar dem tørke og bli varme der. Blir de litt våt, så tørker de også fort. Det jeg liker med dem er at de veldig varm for størrelsen, tåler bra med vind, holder ute noe regn, har touch-fingre (jeg har kart på telefonen) og de er akkurat riktig tykkelse for å kunne håndtere knuter, kamerautstyr osv. uten å ta dem av. Nå har jeg ikke prøvd dem fra Sealskinz, men de ser litt tjukk ut for å håndtere et kamera og gjøre andre pirketing.

Ser ut som The Heat Company også har en ny modell som virker interessant: https://www.theheatcompany.com/en-no/gloves/durable-liner-pro

Som den bergenseren jeg er skal det nevnes at jeg har gått en del turer med neoprenhansker når det virkelig har bøttet ned. Kom over dem når jeg hadde seilbåt og padlet kajakk. De isolerer selv om de er våt. Ulempene er at de ikke er like varme når de er tørre, de kan lukte en del, veier mer når de er våt og huden er konstant våt. Men da kan du virkelig gjøre alt med hansker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at Sealskinz-hanskene du linker til er alt for varme til 3-sesongsbruk. Men , folk er jo forskjellig, og jeg er varm på henda. Det er gode hansker, men for meg funker de dårlig over 0 grader. Og er det under 0, så er de for varme ei stund til, hvis jeg er i aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Sealskinz. Mener de heter All season glove. Det navnet stemmer ikke da de er for kalde om vinteren. Men synes de er bra til 3 sesongs turbruk. Vanntette og skinn i håndflaten. Har hatt de noen år nå så de har holdt bra. Kjempevarme er de ikke men holder fukt og vind ute. Ytterstoff blir fuktig men ikke gjennom membran. Dog vil den føles noe kjøligere når ytterstoff er vått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.