Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan henge Ally i tak?


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en 17' Ally. 

Jeg har tenkt å henge den i garasjen mellom turer i ett standard kayak hoist system (ref bilde for eksempel) 

Mitt spørsmål blir da om det lønner seg å henge den med stropper rundt skroget, eller om jeg bare kan henge den etter "bærehåndtakene" (de ytterste tverrgående stagene)? 

Om jeg henger etter stagene, Vil kanoen da kunne slå seg over tid (eksempelvis om den henger en hel vinter) ?

Dersom dere anbefaler stropper rundt skroget, hva er i så fall anbefalt avstand mellom stroppene? 2-3meter?

Kan forøvrig også nevne at garasjen er oppvarmet, så blir ikke kuldegrader i den på vinterstid

s-l400.jpg

Endret av RazAquato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare hengt min Ally opp-ned i stropper. Jeg har lagt noe beskyttende på ripa der stroppene er slik at det ikke skal bli slitasje. Man kan for eksempel bruke isolasjon beregnet for vannrør. Siden de er kuttet i siden på langs er det bare å smette dem på ripa. Min har hengt sånn lenge uten noen synlige skader/effekter.

Det er da veldig enkelt å rygge bilen innunder og få kanoen opp på skistativet på taket. Beskyttelsen på ripa forskyver jeg da slik at de kommer mellom ripa og skistativet. Jeg bruker de samme to stroppene som kanoen hang i til å feste kanoen til skistativet.

;-)

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.