Gå til innhold
  • Bli medlem

Gått mye langs stier i Jotunheimen?


morten

Anbefalte innlegg

Dersom du har gått en del langs merkede stier i Jotunheimen de siste 4-5 årene, ønsker vi å komme i kontakt med deg for å høre litt mer om dine opplevelser. Alt er av interesse. Viktigste er at du har gått en del, har brukbar hukommlelse og er i stand til en nøktern formidling av opplevelsene.

Send en kort oppsummering av turene du har gått (kun merkede / umerkede stier, IKKE toppturer) i Jotunheimen og når, som en PM eller pr. epost til glittertindglittertindforlag.net

Alle får svar, og de vi velger å ta en prat med, får et eksemplar av boka Jotunheimen - Bygdin, Gjende og Besseggen, så snart denne kommer ut til sommeren.

Mvh

Morten og Julia Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder det kun området rundt Gjende og Besseggen? Eller er dere interessert i området rundt Vettismorki f.eks. Hva med gode historier?

Av området rundt Gjende kan jeg nevne at jeg sammen med min svigerinne gikk Gjende på langs på råtten våris, etter å ha vært på Olavsbu ei uke. En annen interessant tur er oppgangen til Surtingsui på ski fra øst, men det er vel for en topptur å rekne.

Ellers var vi tre damer som gikk fra Olavsbu til Vettismorki en vårdag. Det burde være mulig å gå fra Glitterheim til Vettismorki (Jotunheimen på skrå) på to dager, med overnatting på Olavsbu.

En interessant tur er også fra Vetti - inn Vettisgjelet og opp langt Fleskedøla til Vettismorki.

Å ta seg inn i Vettisgjelet på vinterstid er også spennende. Vormelids venner har gått helt fra Vetti til Vormelid flere ganger. Selv har jeg bare gått inn i Styggegjilet på ski. Gamleveien til Avdalen gård (Avdalsskåri) er også en artig og luftig tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.