Gå til innhold
  • Bli medlem

Telting rundt vestlige del av Sognefjorden


Ferd

Anbefalte innlegg

 

Hei! Jeg har lest litt rundt på forumet de siste par mnd, men er helt ny som bruker. Jeg håper allikevel det er greit at min første post er en forespørsel om hjelp/tips. Lover å bidra med en turraport eller fem når jeg er tilbake, hehe. 

Vi drar på en road trip nordover fra bergen i sommer og planlegger et par netter i telt. Jeg har fått ansvaret for å prøve å grovt planlegge noen flotte teltturer langt veien og lurte på om noen her inne hadde noen tips. Vi drar fra Bergen via Knarvik mot Lavik, og videre derfra gjennom Sunde og Førde på vei nord. Jeg ser primært etter et fjellområde over tregrensen hvor vi med litt utforskning kan finne egnede teltplasser, i første omgang helst i området rundt Lavik eller sørover mot Bergen.

Et område med fjellvann vi kan bade i hadde vært helt topp. Vi bruker gjerne godt med tid på å finne en egnet plass, men turvennene mine er lite interessert i så bratt stigning, så turer hvor vi kan komme oss opp i denne type områder via en lett tur hadde vært å foretrekke. Jeg har sett litt på området rundt Fuglefjell (https://ut.no/turforslag/1148310/fuglefjell) og  Robba (https://ut.no/turforslag/117497/topptur-til-robba-fra-bog) via ut.no og google earth, men ingenting slår konkrete tips fra folk med gode erfaringer fra området.  

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.