Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lagre Ally kano?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bestilt meg en Ally kano. Hvordan burde denne lagres mellom turene? Regner med å bruke den 2-4 ganger i uken. Jeg bor rett ved elva så trenger ikke demontere den mellom hver tur.  Burde jeg demontere den hver gang? Jeg kommer også til å ta den med på turer ut av kommunen hvor den må pakkes ned. Er det en fordel å demontere og montere den ofte, eller er det bedre å la den få stå seg inn mtp hvor enkelt det blir å montere den på tur? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La den være oppslått så lenge du bruker den i nærområder. Gjerne i starten så den setter seg litt. Vær dog nøye på å montere den helt rett første gangen eller forblir den litt skjev. Sett av god tid.. Bør ikke lagres i sola. 2 trebukker med presenning over. Fåes og fester til kan som monteres på vegg. Selv pakker jeg min ned etter tur. Både pga transport, at den ikke brukes så ofte og lagringsplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mye jobb å montere/demontere kanoen når man bruker den så ofte. Jeg frakter som regel kanoen som den er på biltaket, og lagrer den hengende opp innunder garasjetaket. 

Endret av ketilring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kano har en fordel av å...

1. Bli satt sammen med nøyaktighet slik at matta er MIDT i i både lengde og bredde. 
2. Stå montert en god stund så lenge du ikke MÅ slå den sammen. 

Det vil gjøre det enklere å sette den sammen senere. 

Jeg har den stort sett sammenslått hele sommeren da jeg bruker den mye. Frakter den også på biltaket om det ikke er for lange turer i stor fart og evt mye vind. Biltak i høy fart i kastevind er ingen fordel og flere har fått vrengt kanonen. Jeg kjører heller noen ekstra mil i 60km/t eller pakker den ned. 

Tilleggstips: Kano på biltak kan med fordel plasseres slik at du har mer kano BAK midten enn foran midten av biltaket/takstativ. Det blir mindre vindfang der utslaget og belastningen er størst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.