Gå til innhold
  • Bli medlem

Amundsen Sports - dårlig kvalitet


Ikigai

Anbefalte innlegg

Først og fremst må jeg si at det er sjeldent jeg er misfornøyd med et produkt, og jeg tar alltid pent vare på det jeg har av utstyr. Jeg har inntrykk av at det meste av friluftslivutstyr holder god kvalitet og at merkene også strever for å oppnå dette. Det samme kan jeg dessverre ikke si om Amundsen Sports. Stilige produkter, men min erfaring er at kvaliteten absolutt ikke holder mål.

Nå har jeg fire forskjellige produkter fra Amundsen Sports som har blitt ødelagt etter kort tid med sporadisk bruk.

Først ut er Vagabond Knickerbockers. Jeg hadde ikke hatt dem i mer enn fire måneder før lin-stoffet ble skjørt, frynsete og etterhvert gikk i oppløsning. Første kom noen små hull, og etterhvert noen større. Må sies at nikkersen ble pent brukt og faktisk ikke brukt som turbukse.

Vagabond-nikkers.thumb.jpg.fde91e33d1a9ca29daa544a2d7273b60.jpg

To av sokkeparene har på bare tre måneder mistet alt ullstoffet på trykkpunktene. Kun polyamid-nettingen er igjen og holder sokkene sammen. Dette er sokker som koster 499 kr per par. Alle andre typer ullsokker jeg har, og som brukes betraktelig mer, har jeg hatt nå i mange år.

Amundsen-Sports-sokker-kvalitet.thumb.jpg.a52716e2defd3d9008845224580bf0f3.jpg

Til slutt er det «Norgesreima». Denne brukte jeg ikke mer enn to ganger som stropp på fjellskiene før den datt fra hverandre. Det var to i pakken (undrer meg på hvorfor), men går jo ikke an å stole på at det holder. Heldigvis har jeg arvet en eldre versjon som jeg regner med å kunne sende videre til neste generasjon.

Amundsen-Sports-stropp-kvalitet.thumb.jpg.3cba426ace565300a960a198309d2d6d.jpg

Jeg har flere produkter fra Amundsen Sports som jeg fortsatt ikke har hatt noen problemer med, men jeg må ærlig talt si at jeg ikke tør stole på at det skal holde. «Long lasting & versatile» som de promoterer med på nettsiden stemmer i hvert fall ikke, etter min erfaring. Kanskje jeg bare forventer for mye.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe fra de selv, men nå ble det heller ikke lengre noe særlig aktuelt å anskaffe noe. At et og annet produkt har en feil må man kunne påregne, men dette var direkte stusselig lesning.

Takk, slike poster er nyttige!

Endret av Lurifax
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke kjøpt fra dem tidligere, men gikk inn på nettsiden dems å så litt på utvalget å må si at for meg ser det ut som de prøver å etterligne Fjellreven på mange måter! Nei, jeg holder meg til Fjellreven som jeg ikke har hatt et fnugg å utsette på. Greenland vinterjakke i G-1000, Skogsø turjakke i G-lite, High Coast wind anorakk i resirk  54/46 polyamid/bomull(ny så brukt lite men er utrolig behagelig) Barents Pro short i G1000, Ruaha shorts i G-lite, venter på High coast lite shorts i resirk polyamid, Fikapaus t-skjorte i 60/40 bomull/polyester. Har også en Messenger bag i G-1000 brukt daglig i 4 år og en Rucksack No.21 G-1000 HeavyDuty som dagstur sekk. Favoritt stoffet mitt må vel bli G1000 Lite da jeg finner det utrolig slitesterkt og behagelig å ha på seg. Går i kortbukse 8-9 mnd i året da jeg bor i Asia på vinteren så de blir mye brukt. Skal etterhvert ha meg en Abisko Lite trekking zip-off bukse. Vidda Pro synes jeg blir for varm som bukse, også er jeg ikke fan av alt strech matrialet i Keb buksa.
Ja de er ikke billigste merke, men kjøper aldri noe hvis jeg ikke får minst 25% avslag å da blir det litt mer spiselig. Og jeg er imot den bruk å kast kulturen som det er mye av og da er det verdt investeringen med å ha et produkt som varer 3-4 ganger lenger en andre merker. En annen ting er at Fjellreven har god annenhåndsverdi så om jeg ikke liker produktet så er de ofte enkle å selge pent brukt!  Har vurdert en shorts fra Amundsen men det blir det ikke noe av nå når det virker så lite solid, så takk for tipset/opplysningen 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.