Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmelaget footprint, tips til stoff...


Espen A

Anbefalte innlegg

Da har jeg sprengt budsjettet og kjøpt Hilleberg Nallo 4 GT. Når jeg skulle kjøpe footprint fant jeg ut at prisen var 1800!!!

Jeg skal derfor lage footprint selv. Har dere tips til passende stoff som veier lite og er billig. Feks tynn presenning? Billige footprints til andre større telt som kan klippes til? Andre forslag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan f.eks bruke aller billigste plastpressening fra Biltema, Jula, Clas, OBS etc og klippe til i ønsket størrelse. Tyvek er lett og sterkt og kanskje kan du tigge litt fra en byggeplass. EDIT: Nallo 4GT er stor som en garasje så hjelper ikke å tigge en liten bit. Bunnduk selges vel også fra outlet´en til Helsport bl.a. kanskje noen av de kan passe med litt modding. 

Når du får tak i duk/pressening setter du teltet oppå og tegner rundt. Klipp noen cm innenfor streken så duken ikke stikker utenfor teltet. Sy på/sett på maljer i hjørner og et par andre steder som du fester strikk i. Ved oppsett går plugg gjennom pluggfeste og strikk.

Selv kjøpte jeg for mange år siden en stor lavvo bunn fra ei restekasse. Av denne har jeg sydd flere bunnduker, jervehi til bikkja, pakkposer etc. og har fortsatt litt igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.