Gå til innhold
  • Bli medlem

Rab Ascent 500 vs Mountain Hardwear Helium 400


Anbefalte innlegg

Annonse

Ascent er nok en bredere pose med mer plass en helium. Ville nok gått for for rab neutrino fremfor ascent. Har ascent 600 og helium 800. Se også på du kvalitet mellom posene. Ascent er innstegsmodellen til rab. Iallefall føles det sånn når jeg ligger i den. Hadde jeg vært litt tynnere hadde helium vært perfekt.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Helium er nok en bedre pose med høyere kvalitet på duna og mindre fjær. Ascent har 650 cuin din med 80 prosent dun og 20 prosent fjær. Helium har 700 cuin dun med 90 prosent dun og 10 prosent fjær. Og kan nok mere sammenlignes med rab sin neutrino serie.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Rab ascent 500 som min første dunpose. Jeg likte at den ikke var så trang. I alle fall med tanke på komfort. Er 180 høy og normal i fasongen. Med liggeunderlag av god kvalitet (Exped syn mat) opplevde jeg at den ble litt for kald til å være 3 sesongspose. Når temperaturen begynte å gå ned mot null merket jeg at det var min grense for denne posen. Ellers er det som sagt en grei pose som ofte er på tilbud til omkring 2000. Selv byttet jeg den ut med en pose som er like romslig, men litt tyngre og med litt bedre dun-kvalitet. Men mye dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et godt valg! Jeg har en Ascent 900 og madammen har en Helium 800. Er stadig imponert over hvor godt soveposen hennes "lofter" seg. Ser nesten ut som en ballong, mens min pose er litt mer slapp i fisken (selv etter vask hos renseri). Er likevel fornøyd med Rab-posen og vurderer en Rab Neutrino 400 Pro for fremtidig 3-sesongs bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.