Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til barn (3,5-åring)


grønt

Anbefalte innlegg

Poden på 3,5 år skal ha sovepose. Jeg er veldig fornøyd med min Alta lady, og har derfor sett på Alta junior flex.  I siste Fjell og vidde nevnes Starlight fra Deuter, som koster en del mindre. Er det noen som har erfaring  med sovepose til barn, og som kan anbefale en?

 

En liten, lett dunpose frister selvsagt, men jeg tenker at det er lurt å ha syntetisk siden det isolerer også om det skulle bli vått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har faktisk begge de nevnte til mine barn, som er hhv 3 og 5 år (de fikk dem i 3-årsalderen begge to). Nå har de inntil videre bare brukt dem i ca 15 netter så erfaringen er begrenset, men kjempefornøyd med begge. Alta junior flex er noe mer voluminøs i sekken men med den har poden sovet i 10 minus uten problemer. Den er veldig enkel å få godt tilpasset i hodeenden. Starlight Pro har etter min mening et veldig behagelig innerstoff og virker på en  måte mykere, dessuten er den lettere og mindre. Virker dog varm og god. 

Tror du blir kjempefornøyd med begge. Dersom den neppe skal brukes i minusgrader tilsier både vekt, volum og pris at Starlight Pro vil være evig bra nok. 

Nå husker jeg ikke i farta hvor lang Starlight Pro er, men det fine med Alta-posen er at poden kan bruke den omtrent til han starter på ungdomsskolen og da kan han gå direkte over på en voksenpose tilpasset eget bruksmønster. Tror Deuter er like lang men husker ikke. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fireåring har en dunpose fra Sir Joseph (Kiki Down) som veier ca 600 gram, kjøpt relativt rimelig på Finn. Hun fikk den da hun var to år, og har sovet i den ned til et par minusgrader. Veldig fint å kunne spare det ekstra volumet og vekten. Man må jo passe på litt mer for å unngå fuktighet, men det har ikke vært noe problem hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi er mye ute på tur (ca 20-25 teltnetter hvert år) med våre to barn på 2 og 4. Når 4åringen vokste ut av Helsport mini har jeg forsøkt å finne en god barnepose. Synes veldig mange ikke holder helt mål - ofte er pakkvolumet for stort, for tunge, ikke varme nok til vinterturer eller for varme på sommeren... 

Så har rett og slett rotet frem mine egne gamle soveposer... frøkna bruker min gamle dunpose på vår/høst og i vinter - var kun jeg og 4åringen på tur - lånte hun sin fars vinterpose.

Bruker en strikk/bånd til å snurpe sammen ved fotenden og posene har tilpassing ved skuldrene slik at posen ikke blir så vid. 

Det samme gjør jeg med lakenposen.

Det har fungert for oss hvertfall! :)

Et argument er også at hvis barnets pose blir våt så kan man bruke den selv og la barnet få din tørre pose. :)

God tur! :D

Ann-Kristin  IG: @liveterbestute   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte starlight pro til jentungen(4) min og hun er godt fornøyd. Virker som en veldig god pose, godt stoff og tilsynelatende varm. Hun har aldri klaget på den, tvert imot så gleder hun seg faktisk om kveldene til å krype inn i den. Jeg skulle kanskje ønske at den forlengerdelen var avtakbar for å få ned volumet litt. Den pakker like mye i sekken min som en voksen 3-sesongs synt.pose.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.