Gå til innhold
  • Bli medlem

Bøyde stenger - Ally 16,5


Anbefalte innlegg

Annonse

Det kommer an på hva du mener med bøyd. De lange stengene vil få en bøy som omtrent tilsvarer bøyen i kanoen. Det er helt naturlig når de står i denne stillingen over tid. Ingen ting å bry seg om. Det samme skjer med teltstenger i aluminium.

En markant knekk i stanga kan deformere og skade røret der den er knekt. Hvis stanga fungerer og du tror den holder, så er det bare å bruke den. Prøver du å rette ut knekken kan den skades ytterligere.

😉

Endret av Skogens Stønn
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme. Kanoen blir forferdelig trang å montere når den har vært pakket ned en lang vinter, og det må mye makt til. Da har kjølen og en langsgående stang til blitt bøyd. For de som har mulighet til å la kanoen ligge/henge oppslått en stund vil jeg anbefale det.

Endret av Lompa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som med teltstenger. Helt rette telt- eller Ally-stenger er ekvivalenten til press i turbuksa... ;-)

(Det er som nevnt over en grense mellom normal bruksbøy og faresignal her, men den er vanskelig å vurdere uten bilder. Har flere kompiser med Ally, jeg har en selv og vi har en på jobb. Ingen av disse har 100% rette rør i lengderetningen lengre når vi tar de fra hverandre)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.