Gå til innhold
  • Bli medlem

22 timer i Aurefjella (Møre og Romsdal)


meisal

Anbefalte innlegg

Annonse
meisal skrev (28 minutter siden):

Jeg mister matlysten når jeg er på fjelltur, og hadde med meg hjem så å si all maten i sekken.

04-compressor.jpg

09-compressor.jpg

10-compressor.jpg

Fin rapport, med slik kanskje mange føler det er på tur noen(mange?) ganger. Alt er jo ikke bare megaflotte utsiktsbilder i solnedgang og stor fisk på kroken. Jeg har blitt mer og mer glad i bilder og rapporter som viser og forteller sannheten, ikke bare de gode øyeblikkene og det overpynta fantastiske "livet er herlig dere" og overlykkelige selfier i hver eneste post eller innlegg, enten det er facebook, blogg eller spesielt Instagram. Liker å høre tanker man har der ting kanskje butter litt i mot og det ikke går som planlagt bestandig. Jeg kjenner meg mer igjen i opplevelsen og kan relatere lettere til dette.

Jeg kjenner meg spesielt igjen i det ang matlysten. Og det hjelper ikke nå som det er så varmt, blir igrunn bare værre. På min tur i pinsen hadde jeg det tilsvarende, pakket Real turmat for 4-5 dager + en biff, også pakket i liten sekk(45l), men så full at man egentlig kunne vært ute noen dager ekstra, selv om jeg bare skulle ha to overnattinger. Endte bare med å spise biffen første kvelden, når jeg kom fram til camp, de andre dagene ble det svært lite mat da matlysten var helt fraværende. Det ble litt godteri og kakao med masse sukker i, samt masse vann å drikke. Jeg har blitt så dritt lei Real nå at jeg holder på å spy bare av tanken. Passer jo dårlig at skapet er fullt av Real turmat... Hadde med en slik sjokolademusli fra Real jeg skulle teste til frokost for å hvertfall få en bra frokost, det ble 3 skjeer og så kastet jeg resten.. Må finne på noe lurt ang mat på tur! 
Konklusjonen for min tur ble at jeg skal aldri gå den ruta igjen i slik kraftig varme og solsteik, nå blir det kajakkturer resten av sommeren, uten motbakker! :D 

Men en ting er helt sikkert, jeg merker at mestringsfølelsen blir desto høyere når man faktisk fullfører en tur som har vært skikkelig hard på flere måter og ikke gått helt etter planen. Det er kanskje og disse turene man husker ekstra godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (18 timer siden):

Jeg kjenner meg spesielt igjen i det ang matlysten. Og det hjelper ikke nå som det er så varmt, blir igrunn bare værre. På min tur i pinsen hadde jeg det tilsvarende, pakket Real turmat for 4-5 dager + en biff, også pakket i liten sekk(45l), men så full at man egentlig kunne vært ute noen dager ekstra, selv om jeg bare skulle ha to overnattinger. Endte bare med å spise biffen første kvelden, når jeg kom fram til camp, de andre dagene ble det svært lite mat da matlysten var helt fraværende.:)

Biff på tur høres ut som luksus. Hvis du hadde en biff til, ville du spist den også?
Kanskje det er løsningen: ha med så god og fersk mat at man MÅ spise?

Eller prøve å ta med for lite mat på en kort helgetur, for å se om man da blir veldig sulten? Hvis det blir krise, er det bare å "gi opp" og gå korteste vei til bilen og matlagret. Tror jeg skal prøve det...

Rapporten(e) mine kan nok virke negative, men de er ikke ment som negative. Det er når det ikke går som planlagt at det legger seg best på minnet for min del. "Perfekte" turer går raskt i glemmeboken.

Etter spesifikt denne turen, var kroppen helt forferdelig søndag og tanken var "aldri på tur igjen". Allerede mandag begynte jeg "må vell på en tur i helgen også?". Nå er det onsdag, og jeg SKAL på tur igjen til helgen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok lett spist en biff til ja, men da måtte jeg nok pakket litt anerledes for å få den holdbar til dagen etter. I en godt isolert pakning med et kjøleelement rett fra frysen når man drar kanskje, og så latt den ligge i skygge eller nedgravd til dagen den skulle blitt spist, som da ville blitt dag 2 av turen.
På neste tur har jeg vurdert å bare ta med en pakke grillpølser og potetsalat, evt potetstappe. Alt annet enn Real hvertfall...! Evt må jeg slutte å slippe ut fisken jeg får på slike turer.. :wacko: :P

Jeg så igrunn ikke på rapporten som negativ, men mer realistisk. På min tilsvarende tur, så tar jeg med meg mer lærdom fra en slik tur enn de superflotte turene. Så da kan man kanskje på en måte si at det har vært positivt alikavel :D

Har allerede begynt å pakke til min neste tur, men det er kajakk det blir, så ingen sekk, men sikkert en biff eller to! Håper du har bedre værmelding i helgen enn det jeg har..for jeg skal IKKE på tur i helgen hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.