Gå til innhold
  • Bli medlem

Ull vs superundertøy/teknisk


Anbefalte innlegg

Annonse

Min tommelfingerregel: dersom du ikke har anledning til å legge klærne til vask med en gang du er ferdig med å bevege deg, bruk tynn ull i stedet. Isolerer bedre og lukter mindre. Dersom du blir veldig våt av svette bør du gå mer tynnkledd eller i lavere tempo. Dette er spesielt viktig om vinteren.

Det er uansett alltid deilig å skifte til tørr ull når en skal slå leir, og uansett alltid forferdelig å ta på seg våt ull før du fortsetter vandringen neste dag (sånn at du kan ha ett tørt skift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg aldri noen sinne fått til "å gå klærne tørre" så det har jeg gitt opp. Jeg skifter, og da mener jeg skifte alt fra innerst til ytterst også våt BH og ullbokser. Ett sett til å oppholde seg i camp, ett sett til bevegelse. Ikke de mest behagelige minuttene når våte/fuktige klær skal på kroppen igjen, men de blir fort varme. Jeg putter heller ikke våte klær i soveposen, det blir man også kald av.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ArveS skrev (32 minutter siden):

Dersom du blir veldig våt av svette bør du gå mer tynnkledd eller i lavere tempo. Dette er spesielt viktig om vinteren.

Om vinteren er eg heilt einig. I den årstida me er på veg inn i no, kjem ein ikkje langt dersom ein skal halde så lågt tempo at ein ikkje sveittar.

Dersom dei sveitte kleda ein har gått i, vert for kald når ein stoppar, er det einaste som hjelper, å gjera som Heriks, og skifte til tørt.

Kva som er best, er ikkje enkelt å svare på, og mykje av nykkeleg ligg i at det fungerer på litt ulike vis. Det handlar rett og slett om å gjera nokre valg, og så tilpasse rutinene etter dette.

Mi erfaring er at syntetiske klede vert raskare kald enn ull når ein stoppar, så eg brukar ikkje anna enn ull, og då greier eg å la vera å skifte. Litt ekstra utanpå for å halde varmen gjennom pausa, og så gå meg varm att fungerer for meg. Ettersom eg stort segg er åleine, har eg også moglegheita til å tilpasse pauselengda.

Dersom ein likevel skiftar, er det lettare å tørke syntetiske klede, så det er større sjanse for at ein kan ta på seg att tørre klede etter pausa, dersom desse er syntetisk. Men syntetiske klede byrjar å lukte mindre godt etter litt sveitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt endel billige tynne trøyer i avdelingene for trening. Altså syntetiske treningsplagg for jogging og slikt. Disse er ofte billige, slitesterke og mange av plaggene er satt inn med middel som avhjelper endel på den værste lukta. Disse tørker også superraskt opp igjen, kan nesten bare vifte den noen runder over hodet så er de tørre igjen. Eventuelt kan de vaskes litt i en bekk eller tjern og er tørre på kort tid.

Endret av Tor-Erik-L-77
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ull, ullnetting eller ull t-skjorte blir for varmt er det syntet, ellers synes jeg ull er overlegent, alltid.

Utenom ett plagg jeg har, tørrdraktsundertøy fra Weezle. Laget i polartec til dykkerdrakter. Det er tykt og mykt, og danner en god barriære mellom tørrdrakten og kroppen under padling. Det er ofte tørt på innsiden mens det er fuktig på utsiden, og lukter ikke så gale heller.

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Fryse medan du går.  Eg liker å starte turen med å fryse litt, og så i løpet av heile gåturen framleis ha det litt kaldt. Denne milde kulden gjer meg meir opplagt, føles litt behagelig og gjer at eg svetter ein del mindre. Såframt det ikke byrjar å regne mykje eller det skjer store værmessige endringer hender det svært sjeldan at eg stopper opp for å ta på meg meir klede når eg går. Så med ein gong eg sett meg ned for å ta ein pause eller slå leir, kled eg på meg mykje slik at eg føler meg god og varm. 

2) To ulltrøyer. På dei fleste overnattingsturer tek eg med meg to ulltrøye, gjerne ein med netting. Viss eg har begge på meg, skifter eg på kven som er innerst. På den måten let eg den ytterste ulltrøya tørke.

3) Forutsetter låg luftfuktighet. Alt dette fungerer såframt luftfuktigheten er moderat til låg. Med høg luftfuktighet opplever eg at det er lite som tørker og at alt blir vått ganske fort. I slike situasjoner finst det kanskje ikke så mange andre løsninger enn å ha nok varme klede og å akseptere ubehaget. 

4) Ulltrøyer har ulik kvalitet. Eg liker best ulltrøye der 100 prosent eller nesten 100 prosent er ull. Eg innbiller meg at dei som har eit blandingsforhold med 50 prosent ull og 50 prosent polyester er mindre varme og meir klamme og kalde. 

5) På korte turer kan alt skiftes. Som med alt annan på tur er ein avveining mellom komfort medan du går og komfort i leiren/i pausene. På dagsturer der ein antar ein vil svette mykje, kan ein jo ta med eit skift for alt. For eksempel ekstra undertøy og slike ting. 

 

 

Endret av Anders P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg brukar alltid berre ull: to sett trøyer, og så skifter eg når eg er ferdig med dagen. Superundertøy stinkar berre eg ser stygt på det. Under pauser kler eg på meg med ein gong, då kan ein godt ta den tørre inst og så ta den blaute utanpå, det funkar, men då må ein jo av med alt i mellomtida. Mi erfaring er at det ofte er BHen som er blautast og kaldast, og at den må AV dersom eg skal halde varmen. Eg brukar BH frå Northern playground med glidelås, dei er ganske greie å skifte med kleda på også, og ofte synest eg det går greit å ikkje skifte den sveitte t-trøya viss eg berre har fått tørr BH. Elles kan ein sjølvsagt berre droppe heile BHen, om ein ikkje har veldig stor byste. Eg har ikkje det, og i det siste har eg rett og slett gått utan, det blir SÅ mykje mindre sveitt. Men, haha, eg oppdaga at eg brått får sveitteflekkar UNDER puppen, for den sveitten har tidlegare gått i BHen og har stoppa opp der. The things ein lærar seg, altså.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.