Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskestang og snelle til barn og voksne


Geitebukk

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte å bestille noen fiskestenger og sneller til en voksen, og to barn på 5 og 8 år.

Hovedsakelig fiske fra land / brygge etter torsk/makrell, mm. 

Trenger tips til en stang og snelle til voksen, det samme til barna. 

5 åringen kan sveive uten problemer men har problem med å kaste.

Pris bør være billigst mulig, rundt 1500 - 1700 kr.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sitat
Geitebukk skrev (7 timer siden):

Pris bør være billigst mulig, rundt 1500 - 1700 kr.

 

Om det er for 3 sett så er det vel kun ferdige pakker som gjelder.
Sjekk XXL, Skitt Fiske og lignende butikker. Søk på fiskesett.
Men å anbefale slike sett har jeg litt problemer med. Kvaliteten er som regel ganske dårlig !
Jeg hadde kuttet ut stang/snelle til voksen og kjøpt 2 stk sett med litt bedre kvalitet til barna.
Erfaringsmessig så får voksen nok og gjøre med å hjelpe 5 og 8 åring under fiske :) 
Og man kan jo bytte på litt 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp i alle fall ikke rene «barnesett». Der er det fryktelig mye dårlig. Men sett som er satt sammen av butikken kan være Ok. Snella er det mest kritiske og noe som ofte er dårlig på sett. Men de billigste variantene til Daiwa og Shimano kjøpt «løst» bør funke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigere med bra utstyr til barn enn til voksne. Voksne klarer alltids å få avgårde sluken med nesten hva som helst. Men hvis du vil vaksinere barna mot fisking, så kjøp et rimelig sett til noen hundrelapper. Ikke får de kastet ut sluken særlig langt vekk fra bena de står på, og fisk får de i hvert fall ikke. Da går de lei etter et par timer og finner seg en annen hobby. 😊

Jeg ville dratt innom en butikk som i hovedsak driver med fiskeutstyr og snakket med betjeningen. De finner sikkert noe som er bra og ikke koster skjorta.

;-)

Endret av Skogens Stønn
skriveleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mange timer på å vase opp snøre og reparere snella til min sønn  bare fordi jeg var litt gnien på prisen. Kjøpte et sett med innebygget snelle og det ble bare kluss.

Senere har jeg anskaffet litt bedre utstyr og det holder. Det er bedre å betale litt mer for utstyr som fungerer enn å sitte halve fisketuren og reparere og vase opp sen på barnas fiskestenger, og bedre blir det ikke når barna blir sure fordi de ikke får fisket.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror gutten min var 10 år da jeg sendte med han 9 fot stanga mi på tur. Gleden av å kaste lengst av alle satte sine spor. Har aldri fått tilbake stanga😀

Ordentlig snelle og stang er viktig for fiske og turglede. Kanskje 8 fot er et godt kompromiss👍 Gero har en serie med Daiwa silver creek Trout stenger som er firedelte. Meget bra stenger til den prisen. 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.