Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til dama?


Anbefalte innlegg

Ja så er prosjektet å finne sovepose til kjæresten før sommeren er over.. 😛 

Det er litt førstereis og ønsker litt midt på treeet budsjett. Hun er 165\ish. 

1. Prøvd Alta Lady i butikk, den er for kort. Long finner jeg ikke til noe bra pris. 

2. Prøvd Breheimen Down ute en natt. Falt ikke i smak mye pga lukt? Er det noen av dere damer eller andre som reagerer på kyllinglukta av dun/and?

3. Ajungilak Mammut Igloo3 195L på finn til 800 ubrukt er kanskje greit, litt lang? Prisen er vel ikke noe å rope hurra for men den er kortreist. 

4. Fjellsport har tilbud på Mountain Hardwear Lamina, komfort -1°. Umiddelbart så tenker jeg at dette er bra, jeg har den selv men har ikke vært helt fornøyd med varmen. Har tenkt det er mye pga at fordi jeg har long er den også veldig wide så det er mye luft i min. så ser jeg den eneste kommentaren på Fjellsport og blir veldig skeptisk.. 

Sitat

"Soveposen opplevdes kald og klam. Jeg fikk ikke noe ut av den ekstra «dame-isolasjonen»: iskald på hofter, rompa og føttene, der det liksom skal være mer isolasjon på damemodellen.
Fikk ikke sove fordi jeg frøs. Jeg kommer ikke til å ta med denne på tur igjen, særlig ikke hvis temperaturen går under 20 grader."

Please help, vi må komme oss ut til helgen. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ligger en Rago Down Winter Lady på outlet til Helsport nå, hvis hun er redd for å fryse eller ønsker utvide bruken utover bare sommeren. 
https://www.helsport.com/no/soveposer/vinter/rago-down-winter-lady/?code=7029981045704

Det stilles ikke spesielt store krav til soveposen i lavlandet om sommeren, stort sett alt funker. Men velg et godt liggeunderlag, da det nesten er viktigere enn soveposen. 

Joachim V skrev (1 time siden):

Falt ikke i smak mye pga lukt? Er det noen av dere damer eller andre som reagerer på kyllinglukta av dun/and?

Lukta av nykokt egg forsvinner som regel etter noen runder med bruk og god lufting. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rago er langt over budsjett, ender opp med at jeg må betale.. :P

Rago Jr blir nok fort litt liten. 

At alt fungerer er jeg langtifra enig i, det er greit å kunne dra ut uten å måtte ha tropenatt på værmeldinga. Samt vår/høst når været tillater det. 

Ligger an til en Mountain HW, disse ble anbefalt her på forumet når jeg kjøpte min. 1199,- er jo overkommelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 173 og har Helsport Alta lady long. Er veldig fornøyd med den, spesielt passformen og at jeg ikke fryser på føttene. Som kvinne ville jeg ikke hatt en sovepose som har passform beregnet på menn. Det er veldig godt at det er plass rundt rompa og smalere ved skuldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Joachim V skrev (På 15.6.2020 den 8.10):

4. Fjellsport har tilbud på Mountain Hardwear Lamina, komfort -1°. Umiddelbart så tenker jeg at dette er bra, jeg har den selv men har ikke vært helt fornøyd med varmen. Har tenkt det er mye pga at fordi jeg har long er den også veldig wide så det er mye luft i min. så ser jeg den eneste kommentaren på Fjellsport og blir veldig skeptisk.. 

Kort oppdatering så ble det denne. Gått greit enn så langt i sommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.