Gå til innhold
  • Bli medlem

Kovea Alpine Pot slipper ikke gass gjennom


Alina Kh

Anbefalte innlegg

Jeg har et kovea alpine pot system, som plutselig sluttet  virke da det var tid for middag. Det virker som om gassen ikke kommer gjennom når jeg vrir på vrideren som åpner opp og regulrerer gassmengde. Det lukter ikke gass, fungerte heller ikke med lighter... Forsøkte å trykke inn på halsen på gassbeholderen med en pinne, og da slapp det gass ut. Så det er ikke gassbeholderen som er problemet heller... Det er en piezotenner, og selve tenneren virker fint den og..

Hjelp??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke denne brenneren så dette blir jo bare gjetninger, men hvis du bruker et nytt gassboksmerke ville jeg prøvet å gå tilbake til et merke jeg har prøvet før og se om det virker bedre. Det er noen merker som trenger en litt lenger pinne i ventilen for å åpne.

Hvis ikke det virker, ville jeg ha brukt ei dysenål av riktig dimensjon og stukket opp dysa i brenneren. Det kan tenkes at den er tett, for eksempel fordi brenneren har sotet eller det har fulgt med et rusk i fra gassboksen. Jeg vet ikke om det følger med dysenål i settet. Det kan også tenkes at det er en innebygget dysenål som aktiveres ved å riste kraftig på brenneren eller ved å skru regulator ventilen helt åpen. Bruksanvisningen vil forhåpentligvis forklare hvordan man skal åpne ei tett dyse.

Dette blir som sagt bare gjetninger, men det er vel ikke så mye annet som kan gå galt på en gassbrenner?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kjøpt en Coleman boks på f.eks XXL kan det være problemet. Der er flere med andre brennere som har hatt problemer med de. Disse boksene er produsert i Frankrike av Camping Gaz.

Veldig mye av bokser ellers er produsert i Korea, disse fungerer. Biltema og Jula har de rimeligste boksene, jeg bruker ca 5 store bokser i året og har ikke hatt problemer med disse.

Har også hatt problemer med en boks som var fra grillprodusenten Weber.

Så prøv en boks av et anet merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.