Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips til gåtur i sommer, tilgjengelig fra Oslo


QueenVinter

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg og samboer er såvidt turvant (vi gikk Gaustadtoppen og noe på Hardangervidda i fjor sommer), har telt og hengekøyer. Vi ønsker å gå tur i sommer, som må være tilgjengelig fra Oslo med kollektivtransport (tog/buss), og gjerne over 4-5 dager. Vi får gått en del km hver dag så lenge terrenget ikke er for tøft. Jeg fryser veldig lett og hadde satt pris på sannsynlighet for plussgrader (i fjor snødde det en natt), samt litt variert terreng. Er det noen som har gode tips? Jeg setter stor pris på alt, da ut.no er en stor jungel å lete seg frem i! 

Endret av QueenVinter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følg Jotunheimstien så langt dere kommer mot Lygna. En flott skogstur. Jeg brukte 5 dager dit. Husk at dere ikke kan bruke DNT-hyttene uten å forhåndsbestille plass, men siden dere bruker telt/hengekøyer er ikke det noe problem. Jeg startet på taket av operaen kl 06:00. Husk å stikke oppom utsiktstårnet på Lushaugen like før Lygna. Formidabel utsikt. Avslutt med god middag i hotellkafeen på Lygna. Lunsjen på dag 1 kan tas i kafeen på Teknisk museum/Kjelsås hvis den ikke er korona stengt. Det er også en kafe på Aas gård like etter at man krysser over rv. 4 i Hakadal. Må selvfølgelig sjekkes om åpent.

Endret av Skogens Stønn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.