Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppladbar CR 123


Bugten

Anbefalte innlegg

Annonse

Takkar for svar Sofasliter og TheSleepwalker .

Bruken i denne omgang er hodelykt.

Ser at den som Sofasliter lenkar til har samme volt (3) som vanleg 123,  andre grunnar til at eg burde velge 16340 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, TheSleepwalker said:

 Jamenhvafaen, hvem kjøper 1.5V lithium engangs likesom? 

Jeg gjør!  :-)
Bruker AA lithium bl.a. i Garmin GPS, sinnsyk lang batterilevetid dersom du stiller inn i menyen at du bruker lithium.

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
TheSleepwalker skrev (På 12.6.2020 den 8.03):

Er nok tryggest det om du har en remix pro ja. Anekdote: Har en Apex, og det står "lithium"  på batteridekselet. Spurte om jeg kunne bruke oppladbare 14500 lithium. "Nei, det går ikke". Jamenhvafaen, hvem kjøper 1.5V lithium engangs likesom? 

Heisann. Jeg har også en Princeton Apex lykt, med disse cr123 batteriene. 
Hvordan opplever du brukstiden på lykta med oppladbare batterier i forhold til engangsbatterier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trondster skrev (7 timer siden):

Heisann. Jeg har også en Princeton Apex lykt, med disse cr123 batteriene. 
Hvordan opplever du brukstiden på lykta med oppladbare batterier i forhold til engangsbatterier?

Apexen min, årgang 2012 eller noge, bruker 1.5V batterier (Alkaliske/NiMH/Li-engangs). Elendig batteritid på alkaliske hvertfall. Ble bytta ut i 2013/2014. Ikke lykta i seg selv som nødvendigvis er dårlig, men konstant effekt vil tappe alkaliske batterier raskt.

Endret av TheSleepwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheSleepwalker skrev (1 time siden):

Apexen min, årgang 2012 eller noge, bruker 1.5V batterier (Alkaliske/NiMH/Li-engangs). Elendig batteritid på alkaliske hvertfall. Ble bytta ut i 2013/2014. Ikke lykta i seg selv som nødvendigvis er dårlig, men konstant effekt vil tappe alkaliske batterier raskt.

Oi såpass. Min er også fra rundt 2011-2012, men den bruker 3v Lithium batterier, 2 stk, CR123.

Bestilt fra USA. 

Fantastisk lykt, superfornøyd, bortsett fra ekstremt dyre batterier her i landet. Driver å researcher ny type oppladbare, men virker ikke lovende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trondster skrev (18 timer siden):

Oi såpass. Min er også fra rundt 2011-2012, men den bruker 3v Lithium batterier, 2 stk, CR123.

Bestilt fra USA. 

Fantastisk lykt, superfornøyd, bortsett fra ekstremt dyre batterier her i landet. Driver å researcher ny type oppladbare, men virker ikke lovende. 

 

Alternativet meg bekjent er 16340. Du får en overspenning om 1.4V hvis de står i serie, og 0.7V hvis de står i parallel. Godt mulig det går bra. Kanskje ikke. Muligens ikke heldig i lengden. Kommer ann på elektronikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.