Gå til innhold
  • Bli medlem

Snømengde og turtips


Klodrik

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nærmer seg 3 uker på tur, 15. juni til 5. juli. Starter på Preikestolen før vi skal jobbe oss nordover, så nordøst og sirkle nedover med avslutning i Oslo.

 

Røff skisse for turen er: 

- Bergsdalen

- Siste etappe av Aurlandsdalen

- Molladalen

- Trollstigen (Kongen, Bispen, dronningen e.l.)

- Innerdalen og Innerdalstårnet

- Kjøre inn til Oppdal og sørover til Jotunheimen eller Rondane, avhengig av snøforhold

- Sett litt på Urdadalstindene og Hellestugutindene

 

Det jeg lurer på er:

- Er truger nødvendig?

- Snørapport fra alle nevnte områder? Skredfare, mulig å gå med fjellsko osv.

- Tips til topper og turer, gjerne over flere dager med utgangspunkt fra bil. Trenger ikke være nøyaktig de stedene jeg har listet opp, men gjerne i nærheten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt mye snø rundt Trollstigen ihvertfall. Selve Trollstigen er heller ikke åpnet ennå, pga rasfare. Åpner i beste fall førstkommende helg, i verste fall i neste uke. Ser også at det fortsatt er nesten tre meter snø på fjellet Mannen (kjent fra media), som er 1294 meter høyt, og som man går til via Trollstigplatået. Men det er fritt for snø på de smale partiene på Romsdalseggen, og snøen opp mot eggen (to meter noen steder) skal visst være ganske fast, og mulig å gå på uten truger eller ski. 

Jeg kommer fra Romsdal selv, og kjører oppover i morgen, bl.a. for å gå på fjellet i noen dager. Kan gi rapport når jeg har sett på forholdene. Anbefaler deg forøvrig både Romsdalseggen, Mannen og Stabbeskaret. (De to sistnevnte er enkle turer; førstnevnte litt mer krevende.) Sikkert fint å gå om en uke eller to, hvis været blir så bra som det er meldt. 



 

Endret av uendelig
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.