Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø i Lifjell


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan det er med snømengden i Lifjell i Telemark nå.

Har tenkt meg en tur i løpet av neste uke (15.6). Planen er å gå opp fra Jønnbu.

Er det slik at det går ann å gå opp til fots nå?

 Har sett prognose på senorge.no, og det ser der ut som det akkurat er i ferd med å bli farbart til fots, så håper det er noen som har vært der oppe siste dagene som kan hjlpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før var det et webcam som viste hvordan snømengden der oppe var, men det sto i Gvarv så ikke noe nærbilde akkurat, men nok til at man fikk en indikasjon. Dette er desverre borte nå..

Men denne gruppen på facebook kan nok være til hjelp, er allerede noen andre som har spurt om det samme der, og folk som har vært på Lifjell poster bilder for å vise. Veldig kjekt:
https://www.facebook.com/groups/451866185203259/

Et annet tips er å sjekke tags på instagram hvis du har det. Da kan man og komme over bilder fra folk som har vært der i det siste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra Gavlesjå til Hollan nå i helgen og der var det helt supert. Snakket med noen som kom over Øysteinnatten og de hadde gått en del på snø. På vestsiden av fjella ligger det ganske store partier med dyp snø og svake snøbroer over smeltbekker under. Det var noen som hadde gått gjennom disse og havnet i vannet under. Ta forhåndsregler så går det nok veldig bra👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.