Gå til innhold
  • Bli medlem

Knutshøe med storsekk?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og kjæresten min har tenkt oss en tur til Jotunheimen til uka og det er meldt strålende vær. Vi hadde et sterkt ønske om å gå knutshøe og slå camp ved øvre leirungen. Jeg har ikke gått turen før, men har fått inntrykk av at den kan være krevende. Jeg er godt vant med å gå i fjellet, men hun er ikke det. Vi er begge i god form.

Det jeg lurer på er om det vil bli vanskelig å gå disse med storsekker? Vet ikke nøyaktig vekt enda, men blir bare klær og proviant for 1 døgn. Noen som har noen tanker om dette? Blir glad hvis noen som har vært i området kan si noe om det eventuelt er snø i området også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har gått Knutshøe 2 ganger og er fjellvant, synes ikke denne turen er krevende. 
Det er to partier som er litt bratte, men du har trygge tak hele veien.
Med storsekk blir det litt mer utfordrende, men absolutt gjennomførbart. 
Et alternativ er at dere går langs vatnet innover til dere finner en teltplass også går dere opp med lette sekker langs ryggen til topps. 
Jeg tror jeg ville gjort dette istedenfor å gå topptur med en 25kg sekk. 
Det er flere som har vært på Knutshøe til fots i år,  har lest at det var vått langs Leirungen. 
God tur😊
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.