Gå til innhold
  • Bli medlem

Broer over Røavassdraget?


SiriTyb

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg vet om følgende to bruer:

- Et stykke opp fra Røoset nede ved Femunden (Starhåen).
- Ved Røas utløp fra Nedre Roasten.

I tillegg har jeg vadet over Greslihåen der hvor hytta til oppsynsmannen ligger. Litt oppstrøms Øvre Roasten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne H.S. skrev (26 minutter siden):

I Starrhåen og like nedstrøms Nedre Roasten er det bru. Neste oppstrøms finner du ved Litlbuddhåen, nedstrøms Rogshåen. Ellers ingen. Du kan selvsagt vade over. ;)

spacer.png

 

Takk til begge for svar! Tror det er din blogg jeg har et dypdykk i  i kveld? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne H.S. skrev (46 minutter siden):

I Starrhåen og like nedstrøms Nedre Roasten er det bru. Neste oppstrøms finner du ved Litlbuddhåen, nedstrøms Rogshåen. Ellers ingen. Du kan selvsagt vade over. ;)

spacer.png

 

Det bildet er vel fra nettopp det vadestedet ved hytta til oppsynsmannen, ser det ut til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOT skrev (58 minutter siden):

Det bildet er vel fra nettopp det vadestedet ved hytta til oppsynsmannen, ser det ut til? 

Trodde den hytten var privat? Mulig jeg er helt på viddene men var rimelig sikker på at hytten til oppsynsmannen er den som ligger litt vest for broen ved nedre Roasten...

 

I 2014 fantes det et par "broer" av 2-3 trestammer i området nedenfor Rogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SiriTyb skrev (10 minutter siden):

Greitt å holde styr på hvor oppsynsmannen holder til! 😄

Han var ikke så streng som vi hadde trodd :)

 

Vi traff på en i 2012 ved turisthytten på Røvollen, og en i 2014 i nærheten av broen ved nedre Roasten da vi fyrte et lite kaffebål midt i forbudsperioden. Han roste oss for å fyre minimalt og i en gammel bålplass, og vi fikk ikke engang pålegg om å slukke. Kanskje hadde han ikke sett folk på lenge, for han holdt en relativt lang negativ tirade om Lars Monsen og hvordan de hadde tatt for seg under innspilling av et TV program i området. Såvidt jeg husker ble vi ikke "kvitt" ham på over en halvtime :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truant76 skrev (21 minutter siden):

Trodde den hytten var privat? Mulig jeg er helt på viddene men var rimelig sikker på at hytten til oppsynsmannen er den som ligger litt vest for broen ved nedre Roasten...I

Du mener den som ligger inne i «pollen» mot Svarttjern? Den var i alle fall privat i gamle dager. Jeg har snakket med dem som eier den. Men husker ikke familienavnet i farta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truant76 skrev (3 minutter siden):

Han var ikke så streng som vi hadde trodd :)

 

Vi traff på en i 2012 ved turisthytten på Røvollen, og en i 2014 i nærheten av broen ved nedre Roasten da vi fyrte et lite kaffebål midt i forbudsperioden. Han roste oss for å fyre minimalt og i en gammel bålplass, og vi fikk ikke engang pålegg om å slukke. Kanskje hadde han ikke sett folk på lenge, for han holdt en relativt lang negativ tirade om Lars Monsen og hvordan de hadde tatt for seg under innspilling av et TV program i området. Såvidt jeg husker ble vi ikke "kvitt" ham på over en halvtime :P

Var han pratsjuk ja, kan vel bli litt rolige kvelder iblant inni der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOT skrev (29 minutter siden):

Du mener den som ligger inne i «pollen» mot Svarttjern? Den var i alle fall privat i gamle dager. Jeg har snakket med dem som eier den. Men husker ikke familienavnet i farta. 

Ja, var den jeg tenkte på. Da er jeg nok på viddene :)

 

SiriTyb skrev (26 minutter siden):

Var han pratsjuk ja, kan vel bli litt rolige kvelder iblant inni der.

 

Ser ikke bort ifra det ja, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.