Gå til innhold
  • Bli medlem

Optimus Polaris-hjelp søkes!


EM

Anbefalte innlegg

Hei kjære forum-medlemmer,

Kan dere hjelpe meg med å identifisere hva som er galt med min Optimus Polaris? Jeg får den ikke til å brenne gass ordentlig. Lurer på om det er noe feil med den eller om det er jeg som ikke gjør det helt riktig.

Har prøvd det meste, som å la den varme seg opp, bruke en annen gassbeholder (men av samme merke: Coleman), snu gassbeholderen på hodet og ta den helt fra hverandre, rense og blåse for så å sette den sammen igjen, men med samme resultat. Så jeg dro til xxl og byttet den inn mot en annen polaris og denne er helt lik. Den på videoen er altså den andre Polarisen som jeg opplever samme problemet med, og begge helt nye. På videoen kan dere se hvordan jeg skrur gassen sakte opp til et punkt hvor flammen slukner.

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørr noen som har hatt problemer med de Coleman boksene på enkelte brennere. Kjøp en Primus Powergas og test den. De pleier løse ut lett.  Bruker en slik nå og det lekker alltid litt gass når en kobler av og på boksen. Med powergas er det mer enn med Coleman og Biltema bokser så den trenger nok kortere nål. Alle de nevnte merkene funker fin på min Optimus Vega. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den første som har problem med Coleman boksene.  Jeg hadde tilsvarende problem med en boks for mange år siden. (husker ikke merke) da putta jeg en liten stein ned i ventilen, det funka som bare det, men ventilen lakk etterpå så boksen måtte stå tilkoblet slangen til den var brukt opp.  Ei lita kule hadde vært å foretrekke for den ville ikke ha kilt fast boksens ventil.

Prøve en boks fra en annen leverandør så kanskje det løser seg.

dsk

 

PS  :https://adventuresinstoving.blogspot.com/2017/03/coleman-canister-gas-caution.html 
Jim bor i Orange county like ved L.A.   det virker kanskje ikke tillitvekkende, men han har virkelig peiling og lang erfaring. DS

Endret av dsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EM skrev (21 timer siden):

Hei kjære forum-medlemmer,

Kan dere hjelpe meg med å identifisere hva som er galt med min Optimus Polaris? Jeg får den ikke til å brenne gass ordentlig. Lurer på om det er noe feil med den eller om det er jeg som ikke gjør det helt riktig.

Har prøvd det meste, som å la den varme seg opp, bruke en annen gassbeholder (men av samme merke: Coleman), snu gassbeholderen på hodet og ta den helt fra hverandre, rense og blåse for så å sette den sammen igjen, men med samme resultat. Så jeg dro til xxl og byttet den inn mot en annen polaris og denne er helt lik. Den på videoen er altså den andre Polarisen som jeg opplever samme problemet med, og begge helt nye. På videoen kan dere se hvordan jeg skrur gassen sakte opp til et punkt hvor flammen slukner.

På forhånd takk! :)

Jeg har også en del issues med min nye Polaris, som beskrevet her. Jeg trodde jeg fikk løst dem med en full demontering og rens for å evt fjerne produksjonsrester, men det var ikke svaret.  Jeg har over en periode nå mailet fram og tilbake med en kar hos Katadyn support, med videoer for ham fra 1:45h med brenning (da riktignok renset bensin). Han ville i utgangspunktet jeg skulle sende ham hele brenneren (og så få en ny) da han mistenkte noe med pumpen, men siden jeg har størst problemer med å få min til å brenne rent med gass (testet 4 forskjellige bokser fra 3 merker) har nå heller først sendt meg en ny slange som jeg så kan teste med.  Send meg en melding om du vil ha noen av videoene jeg sendte ham for å se om det minner om dine problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp og råd alle sammen, jeg fant ut at det var jeg som startet den opp feil. Den spiller på lag om jeg først skrur ventilen nesten helt opp før jeg tenner den for så å skru ned, da fungerer simmer-funksjonen helt topp. På bensin er den helt problemfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.