Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen som er kjent i området rundt Lødingen/Kåringen som har tips til teltplass?

Vi ønsker gjerne å campe i nærheten av fiskevann og fjellturer, og liker best av alt å campe ved et vann som er litt oppe i høyden. 

Annonse
Posted

Jag tror det fiskes en del på vannene på Kåringen men å andra siden er det litt kjipt å telte der. På fjellet mellom veien og Strandtinden er det noen vann med stor utsiktsfaktor men det er nok litt langt, ulendt og usikkert med fisk i de. 

Ved Slåttdalsvatnet finns en liten gapahuk som man kan bruke. Koseligt vann med mer lavlandspreg. Myrat nede ved gapahuken, törrere ved hyttene i nordenden. 

Nede ved Lödingen, ved hyttefeltet på Nes, er det sikkert noen telteplass å finne men också en del hytter. Sjöörret går i den lille bekken som renner ut i söröst, ellers har jeg bare fått makrell og småsei og -torsk der. 

Langs veien till Vestbygd finns mange fine teltplasser på halvöyene man åker förbi. Vannene i fjellet nord for Offersöya trur jeg kan vara ganska bra, men återigen litt langt och gå bara för en telteplass. I tillegg har jeg hört grunneierne vill ha vatnan for seg sjöl. 

Men vil man bare ha en fin natt med lite utsikt så er det verdt å pröve vilken ubebodd liten halvöy som helst mellom Kåringen og Offersöy. Du finner nok en eller annen plass på Nes og. 

• Thanks 1
  • 2 months later...
Posted
Oksen skrev (På 2.6.2020 den 12.58):

Er det noen som er kjent i området rundt Lødingen/Kåringen som har tips til teltplass?

Vi ønsker gjerne å campe i nærheten av fiskevann og fjellturer, og liker best av alt å campe ved et vann som er litt oppe i høyden. 

Fant du ein fin plass? Er i same situasjon sjølv.