Gå til innhold
  • Bli medlem

På andre sida av dørstokken, Moldemarka (12.10.2006)


gi

Anbefalte innlegg

Fint høstferievær på Nordvestlandet i forrige uke. Torsdag bevilga jeg meg en fridag :D

Over 8 topper i Moldemarka

Etter å ha "droppa" ungene i barnehagen, forsatte min andre halvdel og jeg på sykkel langs turvegen til Moldevatnet.
Turen fortsatte til fots opp til Skolmelia (624) og deretter over til Såta (630). Litt vind i høyden ellers klarvær.
Kona dro tilbake for å rekke jobb, mens jeg fortsatte noen timer til.....
Veien videre gikk bratt ned i fra Såta og deretter opp på Røssholfjellet (586), med den spesiellt plasserte Lomtjønna på toppen. La veien tilbake i skaret mot Såta og deretter ned Ådalen til Storsetra. Herifra fulgte jeg delvis traktorveier og dyretråkk til jeg nådde nordøstryggen av Storfjellet. Før jeg gikk over toppen (590) tok jeg en avstikker langs god sti utom Nonshaugen (546) og Valltua (586). Fra Storfjellet gikk turen ned i Løvenskaret, opp til Løvenskaret, og deretter videre i retning Frænavarden (588). Til sist la jeg turen over Moldeheia (530) og ned til sykkelen ved demningen på Moldevatnet.
Sykla tilbake til barnehagen, der påhengssykkel og sykkeltilhenger blei hekta på for "hjem-igjen"-transport. :mrgreen:

post-399-13347443896_thumb.jpg

post-399-133474438967_thumb.jpg

post-399-133474438977_thumb.jpg

post-399-133474438986_thumb.jpg

post-399-133474438994_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 4 år senere...

hei, sent svar men håper att det blir lest.

har en engelsk setter som heter løvenskarets balder.

hadde vart moro å besøke plassen som han fått navnet på ;)

hvor ligger dette? er det vandring eller klattring? kan man ta med hunden? er det dagstur eller?

post-4450-133474761102_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.