Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilket kokesysystem på tur


Anbefalte innlegg

Hei Dere. 

Jeg skal på en 2 ukers fottur i Finnmark i sommer. Jeg har en primus omnifuel som jeg er veldig fornøyd med, og som jeg bruker på småturer. Da bruker jeg den stort sett på bensin. Nå er jeg usikker på om jeg skal velge gass eller bensin til finnmarksturen. Og hvor mye "drivstoff" bør jeg ta med?  Takker for gode svar.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en liten toppmontert gassbrenner? Skal du stort sett koke vann og i tillegg har mulighet til å fyre et kvistbål i vannkanten i ny og ne, holder det med 230-grams gassboks etter mine erfaringer. Er du Arne Brimi må du kanskje ha 450-grams boks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med 2 stk 450g gassbokser til stormkjøkkenet på to-ukersturen på Ifjordfjellet og Laksefjordvidda i fjor sommer. Jeg kunne klart meg med én 450g og én 230g boks. Skal det stekes endel mat/fisk og kokkeleres så går det litt drivstoff. Er det kaldt og fuktig i tillegg så fyrer man gjerne litt for varmen i teltet også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ketilring skrev (1 time siden):

Hva med en liten toppmontert gassbrenner? Skal du stort sett koke vann og i tillegg har mulighet til å fyre et kvistbål i vannkanten i ny og ne, holder det med 230-grams gassboks etter mine erfaringer. Er du Arne Brimi må du kanskje ha 450-grams boks. 

Har toppmontert brenner også. Men blir nok å bruke omni på gass eller bensin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.