Gå til innhold
  • Bli medlem

Me aerostat synthetic


Anbefalte innlegg

Heisan! Noen som har prøvd dette? Jeg pleier normalt å anbefale folk å kjøpe Exped, men nå har svogeren min ignorert rådet og kjøpt dette fra ME. Det ser jo unektelig ut som en Exped rip off, uten at det nødvendigvis er noe feil. Er det noen som har testet det og kan si om svogeren har gjort et bra eller dårlig kjøp? 

https://www.mountain-equipment.com/products/aerostat-synthetic-7-0-mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har denne og foretrekker den generelt over mitt exped down UL. Men exped UL er litt varmere. Selv er jeg ikke så voldsomt exped fan, velger ME og Thermarest først... Neste gang jeg trenger underlag blir det nok ME i dunutgave. 

Kort sagt: mener det er et bra kjøp! 

Endret av varmtvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ME aerostat synthetic 7. Kjøpte dette på tilbud til kr 799, da ME fikk kritikk for å oppgi feil R verdi på første generasjon av disse underlagene og man kunne en liten periode få en svært god pris. 

Jeg er fornøyd med underlaget. Sammenlignet med vanlig Exped syntetisk er dette lettere og pakkposen er en praktisk pumpe pose som fyller underlaget på 4-5 oppfyllinger. Altså raskere enn det håndpumpe styret. Det jeg liker bedre med Exped er en litt bedre liggeoverflate. ME føles noe glattere. Og Exped føles en smule varmere...? (eller er det fargen som føles varmere?) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bjellesau, synes ME skårer høyere spesielt på pumpe og vekt. Det er et mysterium for meg hvorfor ikke alle gjør det på samme måte, ME er suveren på oppblåsing. Jeg synes også Thermarest har en helt merkelig løsning her... 

Selv har jeg aldri helt skjønt hvorfor exped er gullstandarden blant mange. Ikke fordi jeg synes de er dårlige (det er de opplagt ikke), men fordi jeg synes Thermarest og ME kan ha like gode alternativer - selvfølgelig avhengig av akkurat hvilket bruk man trenger. Men exped har bredt utvalg, det skal de ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Noen flere som har erfaringer med dette underlaget? Jeg er på utkikk etter et lettere underlag for vår/sommer/høst i regular wide form. For min del står det mellom ME aerostat synt 7 rw og Exped synt ul 7 mw. Førstnevnte veier 735 g og er 185 x 63 med 4.0 i r-verdi. Expeden veier 565 g, er 183 x 65 med r-verdi på 3.3. Ser for meg at ME er litt mer robust enn Exped, men vet ikke. Exped synt 7 (ikke ul) blir for tung med 1 kg. Noen som har noen tips, evt til andre underlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmtvann skrev (På 2020-5-31 den 11.12):

Enig med bjellesau, synes ME skårer høyere spesielt på pumpe og vekt. Det er et mysterium for meg hvorfor ikke alle gjør det på samme måte, ME er suveren på oppblåsing. Jeg synes også Thermarest har en helt merkelig løsning her... 

Selv har jeg aldri helt skjønt hvorfor exped er gullstandarden blant mange. Ikke fordi jeg synes de er dårlige (det er de opplagt ikke), men fordi jeg synes Thermarest og ME kan ha like gode alternativer - selvfølgelig avhengig av akkurat hvilket bruk man trenger. Men exped har bredt utvalg, det skal de ha. 

Exped har hatt et samarbeid med ME, der de visstnok ikke kunne ta i bruk ME sitt pumpesystem før senere pga rettigheter og slikt...hva jeg mener å ha blitt forklart på "gurubutikken" XC sport, da jeg kjøpte min ME Aerostat Down 7.0. Forøvrig knall mtp isolasjon og soveevne. Men ligger nå i egenrepp-hylla, da det har et hull eller slapp ventil. Litt tung...rundt 750g...til sommerhalvåret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.