Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal til og investere i telt og valget står mellom Reinsfjell superlight og Lofoten superlight fra Helsport. Noen her med erfaringer med desse telta som kan komme med fordeler og ulemper?

På førehånd takk😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart Reinsfjell fordi det har to innganger og to fortelt. For min del er telt som skrår så mye bakover i innerteltet som Lofoten helt uaktuelle, de gir mye dårligere romfølelse enn telt av typen Reinsfjell.
Forøvrig er det litt synd du har låst deg på de to teltene, det finnes andre gode, lette alternativer. Men det høres ut som du har bestemt deg :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Reinsfjell hjemme, riktignok Pro utgaven,  dette gikk rett ut igjen ubrukt. Sammenlignet med f.eks. Exped Orion som jeg hadde tidligere så skrår det veldig mye mer nedover i sidene der dørene ikke er, Samme gjelder også for de større forteltene, opplevd romfølelse  og brukervennlig grunnflate blir mye mindre med mer skrå vegger.

Screenshot_20200530-125627_Chrome.jpg.a0a0f40206712c07e53f080dd9206a9c.jpg

Screenshot_20200530-125741_Chrome.jpg.fc9e5cb3bcb928c27653b4088b168dd2.jpg

Tunneltelt (Lofoten) eller semi-kuppel (Reinsfjell) kommer an på dine preferanser. Ønsker du f.eks stort fortelt så er jo tunneltelt veien å gå, med lite fortelt er det andre preferanser på tunnel vs kuppel.

1808229692_helsport-lofoten-superlight-2-camp-blue(2).jpg.04ab96b7970dc046f95239f56dfbc897.jpg1808229692_helsport-lofoten-superlight-2-camp-blue(2).jpg.04ab96b7970dc046f95239f56dfbc897.jpg

931015164_LofotenSuperLIght_1.jpg.9f0ee2442ab1e3e0b912578721cbfcbb.jpg

helsport-lofoten-superlight-2-camp-blue.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørn J skrev (1 time siden):

Helt klart Reinsfjell fordi det har to innganger og to fortelt. For min del er telt som skrår så mye bakover i innerteltet som Lofoten helt uaktuelle, de gir mye dårligere romfølelse enn telt av typen Reinsfjell.
Forøvrig er det litt synd du har låst deg på de to teltene, det finnes andre gode, lette alternativer. Men det høres ut som du har bestemt deg :-)

Er sånn sett ikkje heilt fastlåst på di alternativa der, har du noen andre gode telt du hadde valgt framfor di to der er eg meir enn gjerne motagelig for alternativer😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Terka skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde Reinsfjell hjemme, riktignok Pro utgaven,  dette gikk rett ut igjen ubrukt. Sammenlignet med f.eks. Exped Orion som jeg hadde tidligere så skrår det veldig mye mer nedover i sidene der dørene ikke er, Samme gjelder også for de større forteltene, opplevd romfølelse  og brukervennlig grunnflate blir mye mindre med mer skrå vegger.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Tunneltelt (Lofoten) eller semi-kuppel (Reinsfjell) kommer an på dine preferanser. Ønsker du f.eks stort fortelt så er jo tunneltelt veien å gå, med lite fortelt er det andre preferanser på tunnel vs kuppel.

Skjult lenke - logg inn for å se denSkjult lenke - logg inn for å se den

helsport-lofoten-superlight-2-camp-blue.jpg

Spørs om eg må vurdere Exped Orion da, såg meget intr. ut. Takk for tilbakemld.🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Arne G. Nesset said:

Spørs om eg må vurdere Exped Orion da, såg meget intr. ut. Takk for tilbakemld.🙂

Det var Orion UL jeg spesielt hadde i tankene, ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Håvard_74
      Er Helsport Trollheimen forgjengeren til Fjellheimen som selges nå? Noen her med erfaring med Trollheimen 2 camp? Vurderer å kjøpe et som er lite brukt. 
    • Av Turrookie
      Hei! 
      Jeg er på utkikk etter et telt for to personer, til en grei pris. Er nybegynner, så har ikke behov for noen toppmodell, ei har jeg lommeboken til et. Teltet skal hovedsakelig benyttes av meg og min samboer. Vi er på leting etter et tunneltelt, ettersom det virker praktisk med stor plass i forteltet til utstyr og klær. 
      Har sett på Helsport sitt Breheimen 3, som er en spesialmodell ført av XXL. Er det noen som har erfaringer med dette? Tar gjerne imot tips til alternativer, i samme prisklasse

• Av Aleksander Jacobsen
      Adresseavisen melder at Helsport legger ned på Melhus og flytter til Swix på Lillehammer. 14 ansatte mister jobben, tre stillinger blir igjen på serviceavdelingen. Fryktelig synd at Helsport forsvinner fra Trøndelag, og spørsmålet nå er hva som skjer med kompetansen, produktutviklingen og identiteten til firmaet i prosessen. 
      Link til saken (krever abo): Skjult lenke - logg inn for å se den
    • Av Marita Gløpstad Olsen
      Hei folkens! 
      Jeg investerte i et nytt helsport fjellheimen superlight camp 3 telt i fjor. Som den amøben av en turentusiast klarte jeg så klart å rakne hele teltposen på første tur. Hell i uhell så ble det ikke flere teltturer resten av året pga. Ny jobb og problemet har derfor fått ligge på hylla frem til nå. Ettersom situasjonen er som den er, så blir det så klart norgesferie på oss, som på resten av den norske befolkning. Teltet må så klart derfor med, men jeg stusser litt på hvordan jeg skal få pakket det ned. Har forsøkt å sy teltposen, men er alt for stort hull til mine sy-egenskaper dessverre.  Det jeg lurer på er derfor om det finnes alternative metoder å pakke telt på? 
      Kan man få kjøpt teltpose separat? 
      Hilsen amatør.
    • Av Kåre Kålrabi
      Så at XXL har noen Superlight på tilbud. Tok en telefon til Helsport og spurte om dette faktisk er de samme som de selv selger, som kjent så har XXL noen spesial utgaver av Helsport sine telt (les: tunge). Men ikke denne gang. Det var de samme. Så da var det ikke annet enn å rydde litt i teltgarderoben og hive meg på et sånn Reinsfjell Superlight 3 på XXL. Ned i vekt og opp i størrelse i forhold til Fonnfjell Pro som vi har dratt med på tur tidligere. Må si at det Fonnfjell telte er ganske digg. Spesielt om sommeren. Åpne opp hele siden på teltet, og er mygg/knott plagsom er det bare å lukke igjen med myggnetting døra.
      Men som sagt, kjekt med litt mer plass og ned i vekt som bonus.
      Får bare satse på at det blir fint vær å testet teltet til helga. Bank i bordet!
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.