GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

MSR Mutha Hubba NX3 vs Big Agnes Cooper Spur HV UL3


torbjornhb

Anbefalte innlegg

Hei 🙂 

Noen som har erfaringer med MSR Hubba Hubba NX3 og MSR Mutha Hubba NX3?

Har et splitter nytt Big Agnes Cooper Spur HV UL3, men vurderer MSR ogsÄ. Mulig det tÄler litt mer juling, i hvert fall slik jeg har forstÄtt det fra ulike tester. Big Agnes er til gjengjeld lengre, og det passer godt til mine 188cm.

 

Tar gjerne imot erfaringer og tips. Og til info, det er kun disse tre modellene der stÄr mellom. Ønsker et lett telt til sommerbruk.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Annonse

Har BA Copper Spur UL2 og veldig fornÞyd med det. MSR har jeg ikke erfaring med. 
Men disse teltene er vel ganske like. Det er litt forskjellig i stÞrrelse, konstruksjon, vekt, men begge er jo lette telt som er best egnet nÄr det ikke er for mye vind.
HVis du er ute etter telt som tÄler mer er det kanskje greit med litt stÞrre forskjell til det du har.

Copper Spur HV3 finnes og i Expedition versjon. Det er mer solid og har innertelt med lite netting. 
Et alternativ som ligner telt du har men som da er mer "helÄrs" er Helsport Reinsfjell 3 Pro. Det blir sÄ klart mer vekt da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

borgern skrev (20 minutter siden):

Har BA Copper Spur UL2 og veldig fornÞyd med det. MSR har jeg ikke erfaring med. 
Men disse teltene er vel ganske like. Det er litt forskjellig i stÞrrelse, konstruksjon, vekt, men begge er jo lette telt som er best egnet nÄr det ikke er for mye vind.
HVis du er ute etter telt som tÄler mer er det kanskje greit med litt stÞrre forskjell til det du har.

Copper Spur HV3 finnes og i Expedition versjon. Det er mer solid og har innertelt med lite netting. 
Et alternativ som ligner telt du har men som da er mer "helÄrs" er Helsport Reinsfjell 3 Pro. Det blir sÄ klart mer vekt da. 

Hjertelig takk for svar 🙂.

Har gjort en mer nÞye sammenligning nÄ, og ikke minst lest mye om MSR teltet. Virker som et flott telt, men fare for at det kan bli veldig luftig pÄ grunn av meshen i taket.

 

NÄr det skal sies, sÄ har jeg hatt mange telt oppslÄtt i huset, og fÞrste gang jeg slo opp Big Agnes Cooper Spur HV UL3 sÄ slo det meg at det er det rÄeste teltet jeg har vÊrt borti. Har ogsÄ 2-manns versjonen her, men det er litt knapt. 

MSR fristet ettersom jeg fikk en meget god pris pĂ„ det, og at det kanskje tĂ„ler mer. Men, tror jeg velger Ă„ beholde Big Agnes teltet. Vinner jo vanvittig med tester, sĂ„ helt ille kan det ikke vĂŠre 🙂

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

  • 2 uker senere...

Joho! 

Jeg har MSR Mutha Hubba og det er et superdupert telt pÄ mange mÄter, ikke minst pga lav vekt (2260), det har to innganger, hÞyt nok under taket for en regnvÊrsdag eller to, det er selvstÄende og du kan bruke inner- og yttertelt uavhengig av hverandre. Om du kun bruker innerteltet har du nydelig utsikt gjennom myggnettingen, men...som du sier; det er er luftig telt og kan bli vel kaldt i kaldere vÊr/trekk. En annen super ting med Mutha HubbaŽen, er at du kan kjÞpe til et "gear shed", et ekstra fortelt. Her er det supert Ä kokkelere i dÄrlig vÊr, eller et sted Ä ha hunden (ikke lurt med hund i et telt med sÄ tynn bunnduk). Jeg elsker min Mutha Hubba, men har ogsÄ MSR Hubba (solotelt) og MSR Remote (vintertelt). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.