Gå til innhold
  • Bli medlem

Bøss i teltet


Lin

Anbefalte innlegg

Håper dette er rett gruppe. 
Jeg har en Hilleberg Allak 3 og jeg har ett problem når jeg camper mer enn en natt på samme sted. 
Jeg får så masse bøss inn. Er det noen av dere som har tips til hvordan jeg kan begrense dette. Har hund så heeelt borte kan jeg ikke få det. Har dere ei matte/footprint aktig ting utenfor som gjør at dere ikke drar med så mye inn? 
Jeg har aldri med sko inn, men blir bøss læll. Og med bøss mener jeg gress, sand, mose osv

Hilsen OCD Lin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoene skal aldri inn i innerteltet. Regel numero uno! Jeg setter meg med rævva i innerteltet og tar av skoene. Sekk skal også være ute.

Dette er nok et større problem i telt som Allak, som har veldig lite fortelt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prebb skrev (50 minutter siden):

Man kan også løfte ene enden av teltet og riste det ned til et hjørne og så tar man det ut.

Det er tilnærmet slik jeg gjør det med mitt Hilleberg Unna, men løfter hele teltet opp og rister det litt så alt bøsset faller ned mot hjørnet der teltet åpnes, og så bare vrenges det hjørnet av bunnduken ut døra så alt bøsset faller ut. Aldri hatt noe behov for noe børste. Tørker lett over med en fuktig klut om det er ille når man kommer hjem og teltet henges til tørk.

Men nå er dette noe som gjøres som regel når det skal pakkes ned, er ikke så ille at det må gjøres daglig på tur. Får aldri noe særlig mye inn i teltet uansett, så er snakk om svært lite.
Har heller aldri skoene med inn i teltet, de blir stående mellom ytter- og innertelt.

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet. Dette rusket følger deg inn i teltet, enten du vil eller ei. Selv om du tar av støvlene ute , følger noe med deg når du skal åle deg inn i det lave teltet med knær og bukselegger i lyngen. Det er bare å følge det ut igjen dagen etter. Daglig renhold akkurat som hjemme...

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.