Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det noe jeg kan gjøre for disse to så dem ikke dauer?


Anbefalte innlegg

Disse to stakkarene her har deisa ned på badet mitt (fra en lufteventil). Etter å ha snakket med en kollega som er biolog, har jeg endt opp med å legge dem i en kurv i vinduskarmen med vinduet på vidt gap, i håp om at foreldrene kommer og gir dem mat. Og nå sitter jeg i stua og hører at de skriker etter mat, mens jeg håper at dem ikke dauer... 🙁

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring Fuglehjelpen!! 91 16 57 89

Det er sikkert noe du kan gi dem, mark kanskje? Det kan nok Fuglehjelpen svare på. 

Hvis de ikke svarer prøv Norsk Ornitologisk Forening. 

Lykke til ❤️

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imp skrev (2 minutter siden):

Ring Fuglehjelpen!! 91 16 57 89

Det er sikkert noe du kan gi dem, mark kanskje? Det kan nok Fuglehjelpen svare på. 

Hvis de ikke svarer prøv Norsk Ornitologisk Forening. 

Lykke til ❤️

 

Takk 😊 Har prøvd begge litt tidligere i kveld og fikk ikke svar, men skal prøve igjen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars små! 😟De har antakelig ramlet ut av redet, og det aller beste ville være om du klarte å få dem på plass igjen. Men det høres vanskelig ut med en lufteventil. Det spørs jo akkurat hvor redet er og om du får tilgang til det.

Som @Imp sier er nok Fuglehjelpen de som er nærmest til å svare deg på om det er mulig å hjelpe dem og hvordan.

Krysser fingrene for at dette går bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye stær som lager reir på tak , så det kan godt være stærunger du har fått i fanget. Vi har hatt stærunger i pensjon 2 ganger i akkurat lignende situasjoner og min kone klarte å holde dem i live med å hente makk ute fra plenen , kakke på nebbet deres med en fyrstikk hvis det ikke allerede var åpent , og så stappe makken inn og bruke fyrstikken som stakepinne slik en stærmor eller pappa ville brukt nebbet. Det fungerte og de vokste begge til de ble flyvedyktige. Problemet er at de blir helt tam og sinnsykt sjarmerende og alle blir glad i dem , ungene aller mest. Ingen av dem overlevde sommeren pga av ulykker. En av dem druknet i en vaskebøtte der det var igjen en skvett vann og en annen ble klemt i hel da han fløy opp i sengen til en av guttene mine som sov enda . De har ikke gode prognoser uansett disse , men i disse dager dør tusenvis av slike som enten ramler ut av reir eller blir robbet i reiret av skjærer , kråker og måker.  Men klarer du å mate dem vil de legge på seg og du vil ha ett godt minne av det uansett hva slutten blir . To stk er jo en dobbel utfordring. Vi hadde bare en om gangen.

 

Endret av Robinson
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var døde i morges da jeg sto opp 😢 det var veldig trist. Men sånn er det vel for mange i disse dager, som @Robinson sier. Dessverre veldig vanskelig å få dem tilbake i den lufteventilen. Men men, livets gang...

Endret av varmtvann
  • Trist 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.