Gå til innhold
  • Bli medlem

Trangias gassbrenner kr 298


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg betalte det samme på OBS sport nettopp, men denne fungere svært dårlig med gassboksen "opp ned" da det ikke er noe veier i slangen. 

Noen som vet om magasinets brenner er bedre her?

Se denne for demo.

 

 

Endret av Dortase
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet begge, marginale forskjeller.
Skal du snu boksen må bøylen uansett være skikkelig varm, så et par minutter med boksen riktig vei først er god ide.
Det funker også med forvarming med toalettpapir dynket med rødsprit, men da er jo vitsen med dette ganske redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom42 skrev (9 timer siden):

Magasinet selger Trangias gassbrenner nå for kr 298

Obs at det er forskjell på Trangias gassbrenner, og gassbrenner til Trangia. (Men nå sier jo noen at sistnevnte, som Magasinet selger, er bedre enn Trangia sin.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom42 skrev (9 timer siden):

Trangias gassbrenner nå for kr 298

Hei @Tom42 Det er ikke Trangia sin, men en kopi (eller hva man skal kalle det). Trangia sin fungerer veldig dårlig med gassboksen opp-ned, den som magasinet selger fungerer tålelig bra, men ikke optimalt den heller. Med gassboksen rett vei fungerer det like bra begge to.

Jeg har lest ett sted (her inne tror jeg) at de skal virke bedre med gassboksen opp-ned med en vaier i slangen opp mot dysa, men jeg har ikke testet dette.

 

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dsk skrev (32 minutter siden):

så et par minutter med boksen riktig vei først er god ide

Selv med en glødende brenner etter en halv times bruk med gassboksen opp-ned fungerer min Trangia gass-brenner dårlig med gassboksen opp-ned. Det er med Trangia sin. Den som Magasinet selger er noe bedre, i hvert fall min.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må det ha med gasstypen og kanskje produksjonsavvik, jeg har brukt den billigste gassen, ren butan.
Foretrekker dog ordentlig bensin eller parafinbrenner når det er kaldt, helt bra er det ikke med gass :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se dette innlegget fra juni 2016 + mine påfølgende innlegg der (vedr svar jeg fikk fra Trangia om "opp ned modus") :
www.fjellforum.no/topic/39983-på-tide-med-ny-gassbrenner-men-hvilken/?do=findComment&comment=361191

..... og som Skogen Stønn sier her nå er plata rundt brennerhodet "bulkete" av design på Trangia sin, helt slett på 3.parts brenneren..  Reguleringsventlien på Trangia sin står dertil loddrett i forhold til slangen, men ligger vannrett på 3.parts brenneren.

Har sett flere som selger tredjeparts brenneren i Norge nå, både XXL (kr 298, under merkenavnet "Eagle" )  og Fjellsport (kr 478, under merkenavnet GoSystem). Da jeg kjøpte min via Ebay var det under merkenavnet GoSystem. Har sett den med andre navn senere på Ebay. Jeg betalte bare litt over 100-lappen for min den gang, men det var som kjent mens 300 kroners grensen fremdeles gjaldt. Så kr 298 "lokalt" i dag er vel til "å leve med" tenker jeg. :)

Edit. En til som har laget en video (2018) om dette:  www.youtube.com/watch?v=G6mOSArJm7o

Endret av zimwalker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheUrgeMan skrev (7 timer siden):

XXL har Eagle sin brenner til 299,- Mulig dette er samme som Magasinet selger. 

Forskjeller på disse og. På toppen av brennerhodet på den som Magasinet selger er det 6 hull og den er konkav, mens den til Eagle har ingen hull, bare logoen og flat topp (som på org. Trangia). Ellers ser de ganske like ut.

Men ser ut som Magasinets utgave og GoSystem sin hos Fjellsport er samme, selv om Fjellsport sine bilder er forskjellige med antall hull i toppen. Et bilde med 6 hull og to bilder med 8 hull..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.