Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans power frame


ToreHis

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har sekken, og har brukt den til å bære ved til hytte, samt noen korte teltturer. Det fine med den er at man kan unne seg luksusmat o.l. på tur. Man trenger ikke bekymre seg for dårlig plass. 

Jeg har ikke brukt den nok til å si noe om bærekomforten på lange turer, men planlegger faktisk å bruke denne sekken på en drøy ukeslang tur til Hardangervidda i sommer. Jeg er bare rundt 176 cm høy og med ca 46 cm lang rygg. Hadde jeg vært kortere, ville PF muligens vært vond å gå med. Den har en del innstillingsmuligheter, men på min modell er muligheten for å stille inn avstand mellom skulderremmene noe knotete, da man må bruke verktøy. (Men når man først har stilt inn riktig avstand, trenger man vel strengt tatt ikke gjøre det igjen.) 

En ting jeg elsker med denne sekken er de avtagbare sidelommene som veldig enkelt kan settes sammen til dagstursekk. Dette har jeg benyttet meg av flere ganger. Noen storsekker blir levert med en liten dagstursekk som ligger inni selve storsekken (og tar opp plass). På PF (og noen andre sekker) kan du imidlertid utnytte volumet i sidelommene når du går opp til basecamp.

Jeg kjøpte forøvrig sekken for kr 2000 (ny) på tilbud, og prisen var en viktig grunn til at jeg slo til og valgte denne sekken foran Norrønas pakkrammesekk. Leste både positive og negative brukererfaringer før jeg slo til, og jeg anbefaler deg å bruke søkefunksjonen på forumet her, da det fins en del innlegg om sekken fra før. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.