Gå til innhold
  • Bli medlem

Rimelig tursekk til dame med kort rygglengde


Oksen

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som vet om en rimelig tursekk til dame med kort rygglengde?

Hun er interessert i 70-80L sekk (men 60L går i nøden) og er ca. 153cm høy. Tanken var at det ikke skulle koste så mye penger, men det har vist seg svært vanskelig å finne en sekk som er kort og billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
varmtvann skrev (På 25.5.2020 den 9.00):

Har dere sett på finn? Der ligger det ofte mange rimelige sekker, og så kan dere dobbeltsjekke med selger hva slags rygglengder sekken er beregnet for. 

Vi har prøvd, men ser ut som de fleste sekker er for damer på 155 og oppover. Målte rygglengde til 36cm som er litt mindre enn XS for merket Gregory. Lurer derfor på om noen kjenner til ryggsekker med 35-36cm rygglengde som ikke koster type 3000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk Osprey Renn 65. Denne er av de letteste og billigste til Osprey! Samboeren har denne og er godt fornøyd. Sekken kan justeres til komisk kort rygglengde 😅 øverste hakket passer samboeren min som er 170 høg. 

Tviler på denne blir ein bommert. Hoftebeltet passer best medium midje eller smalere ville eg sei. IMG_20200604_170839.thumb.jpg.f21a4c0fc5cd837c015c4d30be5e36ae.jpg

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

REI(amerikansk sportsbutikk) seier den passer til rygglengder fra 35,5-48cm. Sjølv har eg erfart at litt lengre enn anbefalt sekk er best. 

2061357517_IMG_20200604_1718352.thumb.jpg.6e81c2f98c8eb752a66f61a05603505a.jpg

Her er den på nederste hakket.

Eg(modellen) er 170cm

Eg trur dama det er snakk om vil like den bedre et eller to hakk opp fra nederste, så då vil det ikkje stikke like langt opp. 

Sekken er også ganske bred, og ikkje så høg. Dette er bra, slik at tyngedepunktet blir lavt. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppelmannen skrev (22 timer siden):

REI(amerikansk sportsbutikk) seier den passer til rygglengder fra 35,5-48cm. Sjølv har eg erfart at litt lengre enn anbefalt sekk er best. 

2061357517_IMG_20200604_1718352.thumb.jpg.6e81c2f98c8eb752a66f61a05603505a.jpg

Her er den på nederste hakket.

Eg(modellen) er 170cm

Eg trur dama det er snakk om vil like den bedre et eller to hakk opp fra nederste, så då vil det ikkje stikke like langt opp. 

Sekken er også ganske bred, og ikkje så høg. Dette er bra, slik at tyngedepunktet blir lavt. 

Prøv å sette strammingen til skulderstroppene til det slakkeste (disse er nesten strammet max på bildet), da vil sekken komme lavere. Du kan stramme de litt igjen når sekken sitter noenlunde riktig.

Det ser også ut som innfestingene til skulderstroppene er omtrent midt på ryggen, de skal vel være høyere opp.

Det du kan prøve er å slakke alt max, så fester du hoftebeltet rundt hoftene der du synes det skal være. Deretter strammer du inn igjen litt etter litt de andre reimene igjen for å prøve å få sekken til å sitte riktig på ryggen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (12 minutter siden):

Prøv å sette strammingen til skulderstroppene til det slakkeste (disse er nesten strammet max på bildet), da vil sekken komme lavere. Du kan stramme de litt igjen når sekken sitter noenlunde riktig.

Det ser også ut som innfestingene til skulderstroppene er omtrent midt på ryggen, de skal vel være høyere opp.

Det du kan prøve er å slakke alt max, så fester du hoftebeltet rundt hoftene der du synes det skal være. Deretter strammer du inn igjen litt etter litt de andre reimene igjen for å prøve å få sekken til å sitte riktig på ryggen.

 

Bildet er kun for og vise kor komisk kort sekken kan stillast inn til 🙂

Ja, stroppene er langt ned på ryggen og hoftebeltet er oppunder armene 😅 Illustrerar at den kan justerast til kort rygg 👍 

Den sitt bra på øverste hakket på meg og samboeren som er 170 høg 🙂

Så, i konklusjon; dette er ein sekk for de som er max ca. 170 høg og for de som er mykje kortare. 

Endret av Soppelmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.