Gå til innhold
  • Bli medlem

Myggolje og hund?


Diger Jotne

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg elsker centaura til både menneske og hund. Funker selv på flåtten og tuneflua. Anbefales! Litt stor flaske å knote med seg på tur, men appsolutt verdt det syns jeg, da det er noe av det beste jeg har prøvd hvertfall :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Vimsehue said:

Jeg elsker centaura til både menneske og hund. Funker selv på flåtten og tuneflua. Anbefales! Litt stor flaske å knote med seg på tur, men appsolutt verdt det syns jeg, da det er noe av det beste jeg har prøvd hvertfall :) 

Det er det samme som Autan. Virkestoffet heter icaridin, og både Autan Tropical og Centaura iineholder 20% av det. Jeg er enig i at det er effektivt, det er det som fungerer best mot mygg for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Har grønlandshunder og jeg har prøvd mygghalsbånd og myggspray centaura. Begge kjøpt hos veterinær. Halsbåndet funket ikke til mine hunder men det er trolig pga mye pels slik at halsbåndet ikke kommer i kontakt med huden. Har skjønt at det er et middel i båndet som avgis på huden så kan sikkert funke på hunder som ikke har så mye pels som mine.

Myggsprayen derimot er den jeg bruker. Bikkjene reagerer dog litt på det iform av kraftig nysing når jeg har påført det men dette går over. Jeg sprayer det ikke på men sprayer det inn i hendene mine først før jeg gnir det inn i pelsen. Middelet fungerer imot mygg ihvertfall.

Håper dette var til hjelp

Øystein

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved behov så har jeg brukt samme innsektsmiddel på mine hunder, som jeg har brukt selv. De siste årene har jeg brukt Myggolf myggmelk, mot mygg og flott og Mygga mot knott og andre insekter, bl.a. mygg. Begge fungerer greit, selv om det er kun 19 % virkestoff (DEET). Bruker kun "roll on", ikke spray. Lier å ha kontroll på både mengde og hvor stoffet påføres hud/hår. Spray er sikkert ok, på klær/hatt og lignende, men ikke mot hud/pels. Hadde noe som var mer effektivt tidligere, men gikk tom.  Og med trolig 80 % virkestoff, ble det forbudt for mange år siden. Synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.