Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan pakke teltet minst muleg - Wiglo lt4


termos88

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp gått til innkjøp av eit Bergans Wiglo lt4. Funderer på om det er muleg å pakke det i mindre kompresjonsposer, altså stappe teltet for at det skal ta mindre plass. Er usikker på om det kan skade teltet på nokon måte? Erfaringar mottas med takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme teltet, og jeg bretter det sammen noen runder slik at bunnen vender ut - og deretter stapper det i kompresjonspose etter å ha presset ut litt luft. Ingen tegn til skader som følge av dette hittil, men lar det ligge ukomprimert under lagring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termos88 skrev (6 timer siden):

Hei

Har nettopp gått til innkjøp av eit Bergans Wiglo lt4. Funderer på om det er muleg å pakke det i mindre kompresjonsposer, altså stappe teltet for at det skal ta mindre plass. Er usikker på om det kan skade teltet på nokon måte? Erfaringar mottas med takk! 

Vi har alltid teltet i kompresjonspose, stengene pakkes for seg. Det har gått bra i alle år, ingen slitasje noe sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termos88 skrev (18 timer siden):

Kva slags kompresjonspose brukar du? Størrelse og merke. 

Kvifor har du bunnen utover? 

Helsport kompresjonstrekk, tror det er large. 

Føler det blir mer håndterbart med mindre stoff og stropper som henger over alt, spesielt når jeg skal komprimere det litt før jeg stapper i posen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Dortase skrev (På 25.5.2020 den 23.45):

@termos88 Del gjerne erfaringer og bilder når du har fått testet. Har samme teltet selv å kunne tenkt meg å gjøre det samme.

Då er ferien snart over, har brukt teltet en del, og når vi har gått har eg pakka teltet i ein 25L vanntett og komprimerbar pakkpose. Har tatt langt mindre plass, og har ikkje tatt noko skade av det. Fungert bra. Litt vanskelig å pakke slik at vekta blir jamnt fordelt, men har ikkje gått så lange turer, så det har gått bra. 

4762605E-8800-4581-8903-705CDDBB5EFA.jpeg

AFFF2D6A-7622-45ED-A8EA-708E474552F7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.