Gå til innhold
  • Bli medlem

Turtips sommerferien 2020.


fredrikf

Anbefalte innlegg

Har lagt ut innlegg før, men søker flere tips, men nå med kano som fremkomstmiddel 🤗

Familie bosatt i Tønsberg ønsker turtips! Mor og far 35, barn 6 & 10, hund (Podengo) 5mnd. Stort ønske om kano sommer, alt fra noen dager til en uke eller to. Har grei tur erfaring og godt utstyr til å dra på tur med. Hvor kan man oppleve flott natur å skape herlige minner ? 🙂 Avstand 4-8t kjøring. 

Noen andre familier her som skal ut på sommer ekspedisjoner? 

Endret av fredrikf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Tror jeg skal slå et slag for Jæren som reisemål for familier der en finner litt av alt. Mellom Egersund og Sandnes vrimler det av flotte turmuligheter På høg-Jæren der en kan late som en er på høyfjellet. Masse barnevennlige turer over tregrensa som ikke er lengre enn at en kan tilbringe ettermiddager /kvelder på noen av landet fineste og lengste sandstrender 10 min kjøretur unna(kan gå tur der og!). Og så har en preikestolen som et naturlig høydepunkt. Og om været slår seg vrangt har en Egersund, Sandnes og Stavanger som trivelige byer30 min unna(?) å besøke. Er mulighet for kanoleie både Sandnes Ålgård og Nærbø (fjell-vandring.net på Nærbø - den siden har også masse turtips og tips til telt-plasser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fredrikf skrev (På 23.5.2020 den 20.17):

Har lagt ut innlegg før, men søker flere tips, men nå med kano som fremkomstmiddel 🤗

Familie bosatt i Tønsberg ønsker turtips! Mor og far 35, barn 6 & 10, hund (Podengo) 5mnd. Stort ønske om kano sommer, alt fra noen dager til en uke eller to. Har grei tur erfaring og godt utstyr til å dra på tur med. Hvor kan man oppleve flott natur å skape herlige minner ? 🙂 Avstand 4-8t kjøring. 

Noen andre familier her som skal ut på sommer ekspedisjoner? 

Om kano er målet, kan jeg anbefale Jyltingsmarka sør i Femunden. Vei helt frem og en masse vann som henger mer eller mindre sammen med lite eller intet behov for bæring. Noen kule kanaler mv også. Vi var der i fjor med fire barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.