Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiberpose


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på leting etter en varm, lett fiberpose som tåler litt fukt. 

Skal på tur i nord Norge i 3 mnd, juli, august og september, og skal være ute på hele turen. Trenger noe som kan tåle litt fukt, da jeg regner med at det ikke blir sol og varmt hver dag i løpet av så lang tid... 😅 Da er vel ikke dunpose et alternativ? 

Den bør også ha så lite vekt og pakkevolum som er mulig i forhold til varme og komfort. Jeg håper på under 1,5 kg... Kan noen hjelpe meg, går meg litt vill i utstyrsjungelen😮

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten at jeg har testet dem selv, virker det som om HyperLamina - serien til Mountain Hardware har fin vekt - varme - forhold. Disse har vel å merke sentrert og kort glidelås, noe som vel blir en smakssak. Om jeg selv skulle kjøpt fiberpose ville jeg kikket nærmere på dem. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofoten-Møring skrev (3 timer siden):

Uten at jeg har testet dem selv, virker det som om HyperLamina - serien til Mountain Hardware har fin vekt - varme - forhold. Disse har vel å merke sentrert og kort glidelås, noe som vel blir en smakssak. Om jeg selv skulle kjøpt fiberpose ville jeg kikket nærmere på dem. 

Takk for svar, skal sjekke ut dem🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofoten-Møring skrev (3 timer siden):

Uten at jeg har testet dem selv, virker det som om HyperLamina - serien til Mountain Hardware har fin vekt - varme - forhold. Disse har vel å merke sentrert og kort glidelås, noe som vel blir en smakssak. Om jeg selv skulle kjøpt fiberpose ville jeg kikket nærmere på dem. 

Jeg har testet dem, har bare mountain hardwear poser faktisk og har ikke noe problem med å anbefale dem. Jeg hadde valgt meg en pose med lang glidelås, ikke fordi det er klaustrofobisk eller noe slikt med kort sentrert glidelås, men det er veldig _veldig_ upraktisk når du ligger der og veldig gjerne skulle viftet med tærne i friluft fordi det er varmt. Jeg solgte hyperlamina posen min og kjøpte tilsvarende med lang glidelås ... (her kan du merke deg at jeg er såpass frysepinn at jeg aldri trodde dette ville være en aktuell problemstilling ...)   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofoten-Møring skrev (6 timer siden):

3mnd på tur her nordpå hørtes jo bare fantastisk ut! Tør jeg spørre om du har en grovplan på rute etc? 

Har lyst til å starte i Junkerdal nasjonalpark, så over til Lofoten og gå den, Vesterålen og Senja på langs. Videre inn i Dividalen. Har du noen gode  råd eller forslag til fine turer tar jeg gjerne imot det😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Lofoten har jeg en hel del lokalkunnskap så om du har noen tanker om hva du ønsker å oppleve / gjøre kan jeg muligens komme med noen tips. Av de andre områdene du nevner er det bare Dividalen jeg har vært, tror ikke du får det fælt der akkurat... 

Sånn generelt høres det ut som om du kommer til å få det helt fantastisk, og har lagt en plan med gode muligheter for variasjon i turopplevelsene. Misunner deg og ønsker det en god tur! Om jeg kan bidra noe i planleggingen er det bare å rope ut. Om du er ute etter områder med mindre turister (som jo noen er her om sommeren) kan jeg komme med noen turtips. Men greit å vite om du søker fjelltopper, fiskevann, sandstrender eller kajakkutflukter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.