Gå til innhold
  • Bli medlem

Ally 16 - erfaringer?


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Annonse

Hei! Jeg har en 16 fot. Jeg har aldri testet 16,5, men jeg har en 15 foter også.

Jeg liker 16 foter'n veldig godt. Den ekstra foten smln med 15 fot, gjør at det bli dobbelt så stor plass mellom de to tverrgående spantene på midten. Dette gjør at kanoen oppleves som mye større enn den på 15. Jeg synes 16 er mer retningsstabil enn 15, hvilket vel skulle stemme med "teorien" også. Den er enkel å padle solo. 16 er en relativt sjelden utgave. Den dukker nesten aldri opp på Finn, for eksempel (selv om min i sin tid ble kjøpt der …).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe konkret erfaring med Ally, men generelt så liker jeg best en retningsstabil kano til vann. Det er irriterende å padle en kano med for mye spring på flatt vann. Skulle også ønske at kano hadde en liten langsgående kjøl så ikke vindavdrift blir så dominerende. Nå er det som en pingpong ball på vannet. Min kano er en WeNonah 15 Heron i Kevlar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.