Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kan hjelpe meg å finne fiskekort til et vann.


André Pedersen

Anbefalte innlegg

Annonse

Kanskje du har funnet dette allerede, men alltids gøy å Google litt:

Ser på iNatur at Tokke kommune har fiskekortet i vannene (Førsvatn og Kjønnesvikvatn) rett sør for Borsæ, og jaktterreng for småvilt som grenser til vannet, og på kortene der så står det et telefonnr til en fyr som er "Skog- og utmarksrådgjevar i Tokke Kommune". Ser ut som han er daglig leder i "Vråvatn og Øvre Nisser Grunneigarlag" også..

En annen ting som finnes er en rapport for prøvefiske i 2017, som er bestilt av "Arendals Vasdrags Brugseierforening", så der er jo og noen som kanskje kan kontaktes.
Og sjekker man opp "Arendals Vasdrags Brugseierforening" på Proff, så ser man at en fyr med samme etternavn som han i Tokke kommune sitter i styret der.. Så noen av disse må jo vite noe.

Min konklusjon: Jeg ville ringt Per i Tokke kommune :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.Ramberg skrev (52 minutter siden):

Hvis du tar turen til Borsæ så bør du absolutt ta turen videre inn til Urdvatn og Folurdi inne i enden. Det er flott klart vann med bratte fjellsider, men tror det er lite fisk der.

Og akkurat det, ja det er ikke nødvendigvis noe negativt, kanskje er det STOR fisk der da, men et stykke mellom dem ..... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne H.S. skrev (22 timer siden):

Og akkurat det, ja det er ikke nødvendigvis noe negativt, kanskje er det STOR fisk der da, men et stykke mellom dem ..... ;)

Takk for svar, Jeg pratet med noen som har hytte der, det er vist tykk is på vannet enda.... 

Men du som er godt kjent Sør i landet.. har du fisket/padlet noe i Mykland? Har hørt det skal se fint ut der til tross for brannen i 2008..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

André Pedersen skrev (8 minutter siden):

Takk for svar, Jeg pratet med noen som har hytte der, det er vist tykk is på vannet enda.... 

Men du som er godt kjent Sør i landet.. har du fisket/padlet noe i Mykland? Har hørt det skal se fint ut der til tross for brannen i 2008..

 

Nei, aldri vært der, dessverre, men vet flere FFere har vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått mellom hyttene rett nord for Mykland og jeg slogs av hur ulendt det er i terrenget der. Massor av vann der inne som jeg trur ikke får så mye oppmerksomhet. Er man villig å utforska og svettes en hel del trur jeg man kan finna mange fine vann. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian J. Vabø skrev (På 22.5.2020 den 2.13):

Kanskje du har funnet dette allerede, men alltids gøy å Google litt:

Ser på iNatur at Tokke kommune har fiskekortet i vannene (Førsvatn og Kjønnesvikvatn) rett sør for Borsæ, og jaktterreng for småvilt som grenser til vannet, og på kortene der så står det et telefonnr til en fyr som er "Skog- og utmarksrådgjevar i Tokke Kommune". Ser ut som han er daglig leder i "Vråvatn og Øvre Nisser Grunneigarlag" også..

En annen ting som finnes er en rapport for prøvefiske i 2017, som er bestilt av "Arendals Vasdrags Brugseierforening", så der er jo og noen som kanskje kan kontaktes.
Og sjekker man opp "Arendals Vasdrags Brugseierforening" på Proff, så ser man at en fyr med samme etternavn som han i Tokke kommune sitter i styret der.. Så noen av disse må jo vite noe.

Min konklusjon: Jeg ville ringt Per i Tokke kommune :D 

Ja jeg fikk svar av hun jeg snakket med som hadde hytte der, så ang. fiske så er det løst ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.Ramberg skrev (På 22.5.2020 den 15.18):

Hvis du tar turen til Borsæ så bør du absolutt ta turen videre inn til Urdvatn og Folurdi inne i enden. Det er flott klart vann med bratte fjellsider, men tror det er lite fisk der.

Ja det skal jeg gjøre, ser veldig fint ut der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Ericsson skrev (2 timer siden):

Har gått mellom hyttene rett nord for Mykland og jeg slogs av hur ulendt det er i terrenget der. Massor av vann der inne som jeg trur ikke får så mye oppmerksomhet. Er man villig å utforska og svettes en hel del trur jeg man kan finna mange fine vann. :)

Jeg har Ally kano, så trenger ikke gå så mye i ulent terreng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

André Pedersen skrev (På 24.5.2020 den 13.53):

Takk, Så filmen, området er jo fint. ingen tvil om det, men om vi skal padle i 3-4 dager virker det litt lite, men at vi skal ned dit en vanlig helg, det er det ingen tvil om :)

 

 

Ja sant det. Område er fint for en helg, men for 3-4 dager er det som du sier litt lite. Med mindre man ikke har som mål å forflytte seg så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.