Gå til innhold
  • Bli medlem

Romslig sovepose i området T Comf -5 / T Limit -12


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ber ydmykt om forslag til ny sovepose 😀

Er på utkikk etter en romslig dunpose i området rundt T Comf -5 / T Limit -12. Vekt er et viktig punkt så jeg foretrekker at posen har dunkvalitet på rundt 800 FP gåsedun.

Til tross for min beskjedne lengde på 174 cm og (ennå) ikke all verdens omfangsrik foretrekker jeg en så romslig sovepose som mulig. Selvfølgelig ikke romsligere enn at den er mulig å varme opp.

Fra før har jeg en Marmot Never Winter (Comf +2,3/Limit -3,2) som er litt i trangeste laget rundt knær og hofter når jeg kryper helt ned i bunnen (posen fortjener forøvrig skryt for å ha "levert varene" i mange år).

Kona har en WM Versalite og den virker å være litt romsligere over knær og hofter, som er det jeg er ute etter, men prisen på denne posen i Norge er litt i stiveste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 minutes ago, Shun said:

Trekkinn har et veldig godt tilbud på Mountain Hardwear Phantom Flame. Du må se bort fra manglende minustegn på grader i beskrivelsen, og kanskje heller lese spesifikasjonene her til dobbelt pris.

 

spacer.png

Takk for tips! Den vurderes seriøst, men "cut snug" tyder på at den er noe smalere enn jeg i utgangspunktet ser etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shun skrev (1 time siden):


Er Trekkinn en seriøs nettbutikk? Ser i beste fall ut som ren svindel. 

Edit: Her kan man lese noen brukererfaringer som bekrefter det jeg trodde: https://no.trustpilot.com/review/trekkinn.com

Trekkinn ser ut til å være nettsvindel skrevet på gebrokkent norsk generert av Google Translate. 

 

Endret av uendelig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ketilring said:

Vurderer Panyam 600 selv, som ny høst/vår pose:

http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categories/sleeping-bags/down-sleeping-bags/panyam-600-457825?gid=59&vid=6

Jeg har to andre Cumulus-poser fra før, og de føles i hvert fall ganske romslige. 

Takk! Denne legger jeg til på lista over gode kandidater.  Du bestiller fra denne siden og betaler mva ved levering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, uendelig said:


Er Trekkinn en seriøs nettbutikk? Ser i beste fall ut som ren svindel. 

Edit: Her kan man lese noen brukererfaringer som bekrefter det jeg trodde: https://no.trustpilot.com/review/trekkinn.com

Trekkinn ser ut til å være nettsvindel skrevet på gebrokkent norsk generert av Google Translate. 

 

Takk for heads-up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uendelig skrev (39 minutter siden):


Er Trekkinn en seriøs nettbutikk? Ser i beste fall ut som ren svindel. 

Edit: Her kan man lese noen brukererfaringer som bekrefter det jeg trodde: https://no.trustpilot.com/review/trekkinn.com

Trekkinn ser ut til å være nettsvindel skrevet på gebrokkent norsk generert av Google Translate. 

 

Enig i at den så shady ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Dortase said:

Jeg også klarer ikke trang sovepose, Gikk derfor for Exped sin Comfort serie. Veldig fornøyd med den. 

Er riktig nok 700 FP. Men kan jo være noe å vurdere. Finnes i 3 forskjellige lengder.

http://www.exped.com/norway/en/product-category/sleepingbags/comfort-10°

Takk, den du lenkter til hos Exped, merket "NEW", virker som en veldig fin pose for meg: romslig, 1290 gram (litt tyngre enn jeg hadde tenkt, men pytt..), moderne funksjoner og tilpasset person inntil 180 cm lang. Men jeg finner posen bare hos Outnorth, og da trolig i en eldre versjon som veier 1420 gram og er uten varmekrage. Finner jeg det som jeg antar er en oppdatert versjon i Norge så er det en sterk kandidat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den billigste å beste løsningen er å stjele WM posen til kjerringa😂 hvis du ikke har prøvd den, gjør det. Poser som varer i 20 år minst å er en investering. Se eventuelt også på alpinlite, bedre 3 sesongs pose tror jeg du skal se lenge etter, dog sikkert noe varm sommerstid, men da kan den jo brukes som en lett dyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lars Stenseth said:

Den billigste å beste løsningen er å stjele WM posen til kjerringa😂 hvis du ikke har prøvd den, gjør det. Poser som varer i 20 år minst å er en investering. Se eventuelt også på alpinlite, bedre 3 sesongs pose tror jeg du skal se lenge etter, dog sikkert noe varm sommerstid, men da kan den jo brukes som en lett dyne. 

Av de to løsningene du skisserer er det nok det å anskaffe egen Alpinlite som vil fungere best på lang sikt 😆. Og det er slettes ikke noe dårlig forslag - sjekker ut Alpinelite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, gramjeger said:

Vurdert å prøve deg med en quilt i stede for en sovepose? UQG lar deg tilpasse det meste, så du får en quilt som passer til dine mål og ditt bruk. Langt ifra gratis ...

Det har jeg ikke vurdert, men du ga meg noe å tygge på der. Kanskje det er quilt som er løsningen? Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon i disse dager, driver å funderer på noe nytt. Overrasket over at ingen har nevnt Warmpeace enda, enten 600 eller 900 er gode valg. 
Det er jo 25% rabatt på fjellsport.no nå så kikker på å kjøpe noe litt fancy i og med at det er mulig å spare litt på en skikkelig god en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, derp said:

Er i samme situasjon i disse dager, driver å funderer på noe nytt. Overrasket over at ingen har nevnt Warmpeace enda, enten 600 eller 900 er gode valg. 
Det er jo 25% rabatt på fjellsport.no nå så kikker på å kjøpe noe litt fancy i og med at det er mulig å spare litt på en skikkelig god en.

Jeg har Warmpeace Viking 600 og Solitaire 500 på blokka. Begge ser ut til å fylle kriteriene jeg har til temperaturområde og romslighet. Av de to foretrekker jeg Solitaire 500, men vi får se ..😀 Klarer så langt ikke å peke på en pose som føles som "DEN rette". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd med Sea To Summit Accent II. Har hatt en del soveposer opp gjennom årene, dette er posen jeg garantert er mest fornøyd med. Romslig cut (jeg liker som deg plass i posen uten at det blir for kaldt), mange smarte løsninger og glidelåser som gjør posen svært allsidig. Brukte den i -5 i januar under tarp og i 15 grader i amoken (som quilt) nå i helgen uten problemer på noen av turene. Glidelåsene gjør at du kan justere luftingen slik at du har maks komfort. Du kan også bruke posen med begge armene ut av glidelåsene, og du kan åpne bunnen av posen slik at du kan tusle rundt i camp med posen på (gå ut på do om natten etc). Har ikke opplevd noen kuldebroer i glidelåssystemet heller. Hetten og kragen er også den beste jeg har opplevd, super komfortabel spesielt rundt pannen når du snurper inn.  

Komprimeres ned til en håndball og veier 1100 gram. 

Jeg har også en warmpeace 900, men den er ikke i nærheten like komfortabel eller av samme kvalitet. Spesielt hetten og kragen, med et stramt strikk som trykker deg i pannen. Har ikke brukt den siden STS kom i huset.  

https://seatosummit.com/product/ascent-sleeping-bag-acii/

B9089C39-4151-4CBF-94A7-490BD74C414D.jpeg

Endret av Brian_D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vidar Brenden skrev (På 21.5.2020 den 20.17):

Takk! Denne legger jeg til på lista over gode kandidater.  Du bestiller fra denne siden og betaler mva ved levering?

Ja, ved bestilling velger du levering utenfor EU, da trekkes 23% VAT fra kjøpsprisen. Så får du regning fra tolletaten med norsk mva. ca. en ukes tid etter at varen er mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/24/2020 at 12:34 PM, Brian_D said:

Jeg er meget fornøyd med Sea To Summit Accent II. Har hatt en del soveposer opp gjennom årene, dette er posen jeg garantert er mest fornøyd med. Romslig cut (jeg liker som deg plass i posen uten at det blir for kaldt), mange smarte løsninger og glidelåser som gjør posen svært allsidig. Brukte den i -5 i januar under tarp og i 15 grader i amoken (som quilt) nå i helgen uten problemer på noen av turene. Glidelåsene gjør at du kan justere luftingen slik at du har maks komfort. Du kan også bruke posen med begge armene ut av glidelåsene, og du kan åpne bunnen av posen slik at du kan tusle rundt i camp med posen på (gå ut på do om natten etc). Har ikke opplevd noen kuldebroer i glidelåssystemet heller. Hetten og kragen er også den beste jeg har opplevd, super komfortabel spesielt rundt pannen når du snurper inn.  

Komprimeres ned til en håndball og veier 1100 gram. 

Jeg har også en warmpeace 900, men den er ikke i nærheten like komfortabel eller av samme kvalitet. Spesielt hetten og kragen, med et stramt strikk som trykker deg i pannen. Har ikke brukt den siden STS kom i huset.  

https://seatosummit.com/product/ascent-sleeping-bag-acii/

B9089C39-4151-4CBF-94A7-490BD74C414D.jpeg

Hei, takk for nyttig tips. Jeg skal ta en titt på denne STS-posen. Ut ifra beskrivelsen kan den absolutt være aktuell, selv om temperaturområdet er ganske lik den jeg har. Tror jeg legger Warmpeace på hylla - jeg kjøper sovepose så sjelden at jeg legger heller litt ekstra i en sovepose av bedre kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.