Gå til innhold
  • Bli medlem

Telttips 4 -barnsfamilie (inkl. baby)


Pingvinsukker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg trenger tips til hvilket telt som er lurt å kjøpe for en familie med to voksne og 4 barn.

Barna er spredt i alder og er fra 1 til 11 år. Minsten sover fortsatt i sprinkelseng og tanken er å ha med reiseseng på telttur som får plass i teltet i år. 

Vi ønsker god plass og stor takhøyde. Har sett litt på Coleman Octagon 8 og liker godt tanken på at det er vinduer rundt hele og ikke minst takhøyden. Men er redd for at det blir for mye gjennomtrekk og at mygg og insekt lett kommer inn? 

Vekt er litt likegyldig da jeg ikke ser for meg lange vandreturer med reiseseng;) 

 

Er det noen som har erfaring med telttur med såpass små (og mange) barn og kan anbefale et telt til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Vi har et telt kalt mountain hardwear casa 4. Finnes ikke lengre i produksjon men hadde innvendig høyde på 168 cm og veier ca 4 kg. Her er bilde av teltet før yttertelt er satt på. Fantastisk familie telt og innvendig høyde kan ikke overvurderes med barn i teltet mener jeg. Finner dere noe lignende er telt livet ganske hyggelig.

Tore

FB_IMG_1589868705310.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outwell Vermont 7sa og elektrisk luftpumpe er tingen. 👍

 

I tillegg til 3 sovekabiner, har det også en side-inngang som med fordel kan brukes med portapotti når barna skal på do om natten.. Så man slipper følge de ut i regnet etc 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert 2 mindre telt? Vi bruker det fast, med 2 voksne og 2 barn. Bedre plass, lavere temperatur, bedre luft og ofte enklere å finne 2 bra plasser å slå opp mindre telt enn 1 bra plass å slå opp et stort. Det siste er ikkje eit problem så veldig mange plasser, men vi synes det ofte er slik i f.eks Femundsmarka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 5 og har gått for 2 mindre telt, så tilpasser vi etter hvor mange som skal på tur. Har et Lofoten Pro Camp 4 og et Ringstind Pro 2. Har gode erfaringer med begge to, og er fornøyd med fleksibiliteten to telt gir. Det blir litt enklere å justere etter hvor mange som skal på tur. Vi kombinerer også av og til med hengekøyer til noen, litt avhengig av hvor vi skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med mitt Holmeslet Explorer, et stort kuppeltelt med ståhøyde innvendig- Ett av de få 4-mannstelt som faktisk har brukbar plass til 4 voksne. 
Holmeslet ble kjøpt opp av Frisport, og dette teltet selges nå som Frisport Explorer. 

Bilde fra Femundsmarka påsken 2020.

1858001023_DSC_9689(2).JPG.8cbdbdbc2439f572e84004d208236120.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.