Gå til innhold
  • Bli medlem

Recon vs. Para Ranger


Anbefalte innlegg

Annonse

Blir det bedre om du strammer skulderstroppene? Mulig du får sekken høyere og nærmere kroppen oppe om du forsøker å stramme. Også mulig å forlenge rygglengde litt før du strammer.

Tore

Endret av torese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (30 minutter siden):

Du kan vel skyve sjølve spenna framover webbingen som den er festa i, så du får ankerpunktet for toppatrammaren lengere fram. 

Yes. På siste bildene har jeg skyvd spennene så langt de går. Ble bedre men burde fortsatt vært lenger frem. 

torese skrev (14 minutter siden):

Blir det bedre om du strammer skulderstroppene? Mulig du får sekken høyere og nærmere kroppen oppe om du forsøker å stramme. Også mulig å forlenge rygglengde litt før du strammer.

Tore

Redd for å stramme mer nå pga stress på spennene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da må jeg stille den på 180 når jeg er 175. Hurtiggikk fra Nydalen opp til Tonsenhagen nå, med 30 kilo (inkl egenvekt sekk). 3,8 km oppover på 39 min. Gikk  veldig fint. 

Ser også at å balansere vinkel på topplokket gjør underverker for posituren til sekken. Uansett. Får teste litt videre, men heller vel nå mot å beholde den heller enn å selge til kompis som er interessert.

96D6088E-6D43-4091-99B0-A62E027E30AF.jpeg.e1612842ab27bb0d0f81875daa613c55.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessatroll skrev (9 minutter siden):

Høgdeangivelse er berre retningsgivande. Ein er ulikt samanskrudd, og ein på 175 kan godt ha like lang rygg som ein på 180

Joda, men jeg har vel ikke så voldsomt lang rygg tror jeg. 47ish cm tror jeg jeg målte for å sjekke M eller L i Xenith 105L. Redd jeg får hoftebeltet for langt ned også, så ikke ut som det kunne justeres høydemessig. Men jeg får bare prøve meg fram. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske morro dette med sekk. Har kjøpt og solgt min(e) para rangere i 3 runder. Har ikke helt fått taket på denne sekken men den har perfekt volum for fisketurer og blir derfor med. Den er også svært følsom for pakking. Dvs at.man må være nøye. Opplevde noen ganger at den knakk på midten. Men det skyldtes nok at jeg bare stappet og ikke pakket.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diger Jotne skrev (2 timer siden):

20200609_123405.thumb.jpg.4dc70221d9c448d48d2e6fb490c14ba8.jpg

Er jo en Recon detta, men det burde se mere slik ut. Ser ut som om skulder reimene dine er montert for langt ned.

Ja, du har nok rett. Ser ut som borrelåsen bak på putene er sydd på for høyt oppe så de går for langt ned i bakkant. Sammenlignet med ditt bilde. Selv med spennen i maksimalt fremre posisjon.  Er i dialog med Norrøna kundeservice nå. 

image.thumb.png.3e0225c31a05eb58a1df9261bd2ae4ba.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norrøna bekrefter produksjonsfeil, og har sendt en ny sekk nå. Så, alt i alt må man vel være meget godt fornøyd med den kundeservicen! 🤘

 

For øvrig, eneste forskjell på nye modellen 3201-20  (fra denne 0045-00) er at den er laget av resirkulert materiale. Ikke noe annet visstnok.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.