Gå til innhold
  • Bli medlem

Rago Down dameposer - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal investere i en varm sovepose da jeg fryser veldig lett. Er det noen her som har erfaringer med Rago Down og Rago Down Winter? Jeg kommer ikke til å sove ute om vinteren, men om høsten/våren da det kan være litt kaldt om natten - primært sommer. Rago Down har T-comf. 0, og lurer på om det egentlig vil holde til mitt bruk. Evt. om jeg skal gå all inn og kjøpe vinterposen med T-comf på -11. Det er ca. 1000 kr i prisforskjell og 300g mer for vinterposen.

Jeg vurderer også å kjøpe liggeunderlag Exped Downmat UL 7cm/9cm (R-verdi: 7) for god isolasjon :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også noe av en frossenpinn, og jeg hadde aldri gått for t-comf null for bruk på vår og høst. Eksempelvis valgte jeg carinthia defence 4 (t-comf -8) da jeg lå ute i Nordmarka sist fredag, og greide fortsatt å være litt kald på r**a (magesover). Jeg hadde gått for vinterversjonen (som jeg selv ser på å kjøpe til datteren min).

Så er det selvfølgelig mye annet du kan gjøre for å varme opp den billigere, som lakenpose, etc, men de koster også penger og tar plass i sekken.

 

Ingen erfaring med nevnte underlag, men jeg kjenner det er godt å ligge på eget med r-rating 6,9 selv hvert fall.

 

Sier som en gammel sjef i grønt, "trenger ikke øve på å fryse".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for vinterposen. Jeg var på grensen til å hutre litt ved ca. 4 plussgrader i fjor, i telt i min Blue Kazoo med komforttemp på minus 3 eller deromkring. I vår lå jeg i hengekøye og var da varm og god i min Mountain Hardwear Torch med komforttemp minus 9. ( I begge tilfeller hadde jeg ull under og i køya faktisk to lag og vattert jakke...- ja, jeg måtte lufte. Hadde jeg brukt bare ulla og kanskje en ekstra genser over ullundertøyet ville det blitt perfekt.)

Du kan alltids lufte om du har en varm pose, men å få inn varme om du er kald er mer knølete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.