Gå til innhold
  • Bli medlem

Nallo 4GT vs Lofoten 4 camp pro


zementh

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat solgt et Fjellheimen som var av den nye modellen som har firkantet innertelt. Plassen i innerteltet var helt super, men ble aldri helt fornøyd med det pga at det ikke var mulig å åpne endeveggen i forteltet. (som jeg trodde var mulig da jeg kjøpte det) Kontaktet også helsport og hørte om det var mulig å få sydd inn en glidelås som på Lofoten, men det ville de ikke gjøre. Jeg har bestilt et Nallo 4gt som kommer så fort de får det på lager igjen. Men ser jo at jeg kan spare noen tusen på å heller kjøpe et Helsport Lofoten camp. De mest vesentlige forskjellene jeg kan se er at Nallo ikke har høy ventil i fotenden, og at Lofoten er 7cm smalere på samme sted også er Nallo 5cm høyere i hodeenden. Er det noen her inne som har testet begge teltene og kan gi meg positive og negative sider med de begge to. Vil feks Lofoten fungere bedre på vinteren pga høy ventil? Teltet skal primært brukes 3 sesonger, men kanskje en og annen vintertur i godvær. Har hatt flere Hilleberg og Helsport telt, så «byggekvaliteten» vet jeg nok om, tenker mer på praktisk bruk, liggelengde, ventilasjon o.l.

Endret av zementh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Er kanskje ikke så mange som har erfaring med begge disse teltene her inne. Men jeg endte med å kjøpe Nallo 4GT sand, fikk det for 8350,- så bare noen hundrelapper mer enn Lofoten. Har brukt det tre netter på motorsykkeltur i pinsen, og det er et hav av plass for to personer. Vi er begge rett under 190cm, men hadde ingen problemer med lengden eller berøring mellom inner- og yttertelt i fotenden. Syns kanskje lufteløsningen til Helsport mot bakken i fotenden er litt mer praktisk i bruk enn Hillebergs glidelås, men til gjengjeld kan man rulle opp ytterteltet og plugge bare innerteltet på Nallo, så når det er fint vær kan man få virkelig god lufting. Alt i alt veldig fornøyd med teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.