Gå til innhold
  • Bli medlem

Liggeunderlag - forslag?


Anbefalte innlegg

Hei. Hvilke liggeunderlag anbefaler folk til en person på 181cm? Ønsker i utgangspunktet et liggeunderlag som er litt lengre og bredere, men går meg vill i jungelen av hva som er viktig.. :) Skal brukes med 3-sesongs sovepose som tåler t-comf på -1. Sovepose er 205cm og vi skal sove ute i sommer i telt. Temperaturen vil variere siden vi er til fjells og nordover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 3cm lengre enn TS og foretrekker LW-underlag da jeg vender litt fra rygg til side osv i løpet av natten i tillegg til at de er kompatible med Amok hengekøyer. Altså litt bredere og litt lengre. I tillegg minsker dette muligheten for at soveposen havner utenfor når man sover ute osv. 

Så dermed har jeg 2 alternativer fra Exped. Et Synmat 7 LW og et lett uisolert LW som brukes når ting skal bæres langt og lenge sommerstid. Fornøyd med begge.

Nuh begynner ungene bli såpass at de også bærer alt selv og har lyst til å henge ute så jeg har sneket inn en ekstra hengekøye i boden og handlet inn ekstra underlag. For å støtte opp om et norsk initiativ handlet jeg da et underlag fra Amok. https://www.amokequipment.no/products/inflatable-insulated-pad Bittelitt lettere, men litt mindre R-verdi og noe billigere EXped-alternativet. Foreløig er jeg også veldig fornøyd med dette...

Holder til i Finnmark og bruker det tykkeste Exped-underlaget også midtvinters (men med tilleggsunderlag mot snøen) uten at det byr på kuldeproblemer. Jeg tenker at det aller viktigste for trivelige netter er at soveposen er varm nok og heller kan åpnes noe når det er varmt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.