Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøttkvern til fisk


Dutton

Anbefalte innlegg


Noen som har erfaring med kjøttkvern til å kverne hele fisk? Har lyst til å lage porsjonspakker til hundene da jeg har tilgang til vann hvor jeg kan bruke garn. Tenker det blir lett å kunne blande inn fett i disse pakkene for den kaldere årstiden. 
 

Vil en manuell være bra nok? Vil kverne fisken med bein og innvoller så de får mest mulig næring. 
 

Høres kanskje ut som mye jobb, men det gjør ingen ting. Er noe jeg trives med og hundene fortjener en bra diett 🐺

Tråden kan flyttes om det er bedre at den ligger på Hund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Forsøk kammeret.no det er et jegerforum. Elgjegere kan finne på å kverne en hel elg til kjøttdeig da de ikke greier å bli enige om hvem som skal hvilken del av elgen/kjøttet. Kan fort bli noen hundre kg kjøtt som skal males opp. Det bør derfor være noen der inne som har greie kverning av kjøtt og spesielt hvilken kverner som duger.

Tore

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med på og kverna litt fisk til fiskekaker og sånt samt kjøt etter slakting. Husker ikkje akkurat kva type me har men da er ein skikkelig ein. Er mitt råd og dersom detta er noke du har tenkt og driva med så kjøp skikkelig med ein gong. Da blir billigst i lengda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun kjøkkenmaskin med kvern til daglig bruk, og fikk låne STOR kvern da jeg skulle produsere hundepemmikan i vinter. Den var glimrende til grovmaling av hundemat, og jeg har nå stor kvern på 3-fas på ønskelisten. 

2012993091_DSC_9541red(2).jpg.885b1304f53972c462c9ab0c5f2633c7.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke hvordan de håndterer bein, men vi kverner et par hundre kilo elg i året på ei maskin som vel må tilsvare den som Fjellsport har til drøye 3000,- Jeg tror den du linker til kan være "overkill", og at du i hvert fall kommer langt med den til halve prisen. Men, som sagt, jeg vet ikke hvordan beina passer inn i dette regnestykket. Vår tåler ikke bein, men så er det litt forskjell på fiskebein og elgbein og😄

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.