Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergen - Oslo 2020


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg planlegger å gå til Oslo (eventuelt andre veien) fra Bergen fra ca. midten av juli. Jeg tar utgangspunkt i denne turen fra Ut.no, men den mangler rutebeskrivelse fra Vaksdal til Bergen. Fra Bergen sentrum til Arna er ikke noe problem, der har jeg gått flere ganger, men jeg kjenner ikke til området fra Arna til Vaksdal. Jeg vil helst gå hele veien heller enn å ta tog et stykke, så jeg lurte på om noen kjenner til noen ruter her? Det er ikke noe problem å ta omveier om Voss eller Norheimsund. En GPX fil hadde vært topp, men om noen bare har rutebeskrivelser er det til stor hjelp!

 

Forresten, om noen har gått strekningen Bergen - Oslo før, hvordan har dere gjort det med mat? En mulighet er jo å legge ut pakker til seg selv som man plukker opp underveis, men det krever en del ekstra arbeid jeg vil unngå. Ikke har jeg fiskeutstyr heller. Enda en mulighet er å spise på DNT-hyttene eller å fylle opp sekken der, men det blir fort veldig dyrt. Til tross for at ruten jeg følger er lagt opp som hytte-til-hytte vil jeg helst sove i telt. Den beste matløsningen hadde vært om det var muligheter for å gå av stien (helst uten at det tar veldig lang tid, naturligvis) til en butikk i nærheten hver femte dag eller noe slikt for å fylle på. Noen erfaringer her?

Endret av Reggie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Luesveis skrev (5 timer siden):

Det er dessverre ikke bare å stikke innom en DNT-hytte for tiden:

Det er ikke mulighet for drop-in, dagsbesøk eller å låne toalettene på de selv- og ubetjente hyttene.

https://www.dnt.no/hytter-covid-19/

Det er helt sant, hadde nesten glemt det! Kanskje det blir mulighet for å i det minste resupplye når juli kommer? Uansett må det planlegges skikkelig ja. Enda større grunn til å prøve å komme seg til en matbutikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har gått fra Oslo til Bergen. Hadde en ganske annen rute enn det som er på ut.no. Turen fra/til Bergen sentrum gikk via Ulriken, Redningshytten og Gullfjellet til Gullbotn og deretter et stykke på vei gjennom Samnanger, opp til Kvitingsvatnet og opp på fjellet derfra. Mye veitrasking et par dager der, men jeg gikk turen før ut.no eksisterte :) Ser ut som det er mulig å gå på ymse stier fra Gullbotn til Vaksdal? 

Når det gjelder forsyninger kombinerte jeg dels med pakke sendt poste restante til postkontoret i Voss, og et par punkter underveis hvor min far møtte meg underveis med Real, primusbensin og knekkebrød (Fagerheim og Haglebu). Fylte opp med godsaker om jeg gikk forbi en butikk, men det var ikke veldig ofte i løpet av turen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reggie skrev (På 15.5.2020 den 22.57):

Det er helt sant, hadde nesten glemt det! Kanskje det blir mulighet for å i det minste resupplye når juli kommer? Uansett må det planlegges skikkelig ja. Enda større grunn til å prøve å komme seg til en matbutikk. 

Det skal nå være åpnet for å kunne bruke toalettet på de ubetjente og selvbetjente hyttene, samt å handle inn proviant på de selvbetjente hyttene. Men man får ikke lov til å bruke de andre fasilitetene på hytta med mindre man ikke overnatter (og har booket på forhånd). Altså, du kan få kjøpt mat, men får ikke lov til å oppholde deg inne i hyttene ellers, tilberedning og/eller spising av mat er ikke tillatt, samt tørking av klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.