Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppbevaring


Anbefalte innlegg

Dere som oppbevarer soveposer og liggeunderlag hengende i skapet eller liknende. Vi er ute hver helg nå, og med flere små barn så blir det mye pakking inn og ut. Nå pakker vi sekken kvelden før. Men er det innafor å la sovepose og liggeunderlag ligge i kompresjonstrekk søndag til fredag? Det hadde spart meg for en god del jobb å slippe å pakke det inn og ut flere ganger hver helg.... 

Hvor lenge er for lenge? Jeg og bikkja 😛 har soveposer i dun, mannen og ungene har syntet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hender jeg lar den ligge i trekk hvis det er par dager mellom turer. Dog forutsetter det at det har vært vær til god lufting av posen før jeg pakker den nede. Da gjerne sol, litt trekk i lufta. Legger den åpen over noen greiner eller oppå teltet. Så får den ligge der mens jjeg spiser, tar en kaffe etc. Kanskje litt fiske, da har det gått er par timer før jeg pakker den. Er det mere rått og kaldt når jeg pakker ned legger jeg den til lufting med en gang jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufter alltid soveposer, liggeunderlag og telt godt i opptil flere dager etter bruk, men ellers er de lagret i kompresjonstrekkene, unntatt dunposene selvfølgelig. Det blir alltid fukt uansett forhold, så lufting er påkrevd. Alltid. Skulle gjerne lagret soveposene løst, men har ikke plass. 

Og: Pakk ut soveposen med en gang du er leir, slik at den får puffet seg opp. Ikke vent til du skal legge deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.